#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

#DigiNews
jún 2017

Polovica roka je za nami (!!!), leto v plnom prúde… keďže je nám jasné, že popri užívaní si slnečných dní, nemáte čas sledovať, čo sa deje v digitálnom svete, robíme to za vás. Pozrite si zhrnutie digitálnych noviniek za jún. Rýchle zhrnutie diania v marketingu: 1. Celý reklamný a marketingový svet žil v júni najväčším festivalom kreativity vo francúzskom Cannes. Keďže tu malo zastúpenie aj Slovensko, netrpezlivo sme čakali a čekovali storky kreatívnych tímov. A oplatilo sa! Po ôsmych rokoch vybojovali bronzovú medailu mladí levi Jaro Vígh a Robo Ludrovský. Gratulujeme, chlapci! 2. O menší rozruch sa postarali aj Youtuberi Selassie a Expl0ited, ktorí sa naoko ohovárali a šírili o sebe nepravdivé informácie. Nakoniec sa z toho vykľula kampaň proti fake news. Chválime hlavne námet a ambíciu, keďže tento boj je extrémne dôležitý. 3. Alza prekvapila predávaním automobilov Tesla, ale, ako to už býva, neobišlo sa to bez mierneho fuck-upu. 4. A pozor! Dôležitá novinka od nás: Ku koncu mesiaca Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) vyberala nových členov. Po vypočutí výsledkov môžeme s radosťou konštatovať, že medzi top digitálnymi agentúrami je od tohto mesiaca aj Hype! ? ? Poďme sa ale vrhnúť na novinky, ktoré predstavili najväčší hráči internetového sveta..

1. Instagram Live Video Replays

Instagram okrem informácie, že Stories má 250 miliónov denných aktívnych používateľov predstavuje viacero noviniek. Prvou z nich je možnosť zdieľať live video reprízy do InstaStoriek na 24 hodín. Po skončení live vysielania nájdete Share button na spodu obrazovky. Vaši followeri uvidia play button na vašej storke a môžu si pozrieť live video, ktoré zmeškali. Pri pozeraní reprízy majú navyše možnosť pretáčať video o 15 sekúnd kliknutím na pravú alebo ľavú stranu obrazovky.

Zdroj: Instagram

2. Snap Map

Snapchat ponúka používateľom možnosť zazdieľať, kde sa aktuálne nachádzajú a tvoriť tak content založený na lokalite. V praxi to vyzerá tak, že po otvorení appky uvidíte mapku, na ktorej sú zobrazené storky podľa lokality. Taktoí viete, kde to žije a čo sa tam deje. Ľahko nájdete svojich priateľov a zistíte, či robia niečo zaujímavé a kam sa oplatí ísť.  Môžete sa rozhodnúť, či chcete zdieľať svoju lokalitu verejne s priateľmi alebo iba pre seba v Ghost Mode. Pre lepšiu predstavu si pozrite video.

 

Zdroj: Snap

3. Spotify Group Playlist v Messengeri

Spotify rozširuje funkcionality v Messengeri a umožňuje v group chate vytvoriť playlist priamo cez Messenger. Group Playlists je nová možnosť, kde si vytvoríte perfektný mix a budete zdieľať hudbu bez opustenia Messenger appky. Ak jeden priateľ v chate založí playlist (musí mať Spotify konto), ďalší doň jednoducho môžu pridávať svoje obľúbené pesničky. A to dokonca, aj keď nie sú registrovaný na Spotify. Ideálne na párty alebo road trip 🙂

Zdroj: Spotify

4. Renesancia QR kódov

QR kódy – najskôr veľké vzrúšo, neskôr len ťažko použiteľný nástroj. Ich načítanie bolo totiž podmienené stiahnutím ďalšej aplikácie. Apple však konečne prichádza s dlhoočakávaným riešením a možnosť načítať QR kódy pridáva po update na iOS 11 do natívnej kamery. Táto funkcia sa dá vo fotoaparáte vypnúť, ale kto by to robil. Verím, že QR kódy budú mať menší (a možno aj väčší) comeback. Neslúžia totiž iba na zábavu, ale aj na užitočné veci, ako napríklad zdieľanie informácií, URL-iek, adries alebo telefónnych čísiel. Možno naozaj zažijeme renesanciu QR.

Zdroj: The Next Web

5. Pride, Harry Potter a GIFy v komentoch na Facebooku

Obrázok povie za tisíc slov. A čo potom také GIFko? Konečne sa bude dať na Facebooku reagovať na posty GIFkom pridaným priamo do komentu, ako to poznáme z Messengera, nie len cez externý link. Facebook tak urobil pri príležitosti 30-teho výročia formátu GIF. Okrem toho si pre nás FB pripravil viacero špeciálnych vymožeností, napríklad dúhovú vlajku ako reaction emoji, pre tých, ktorí dali like na stránku LGBTQ. Ďalšou vychytávkou bola maagic na stránkach FB. 20-te výročie Harryho Pottera sme mohli osláviť napísaním sloganov spojených s Harrym do statusu alebo komentu a na obrazovke sa vám objavil čarovný prútik. Facebook je proste na interaktívne vychytávky pre používateľov expert. 

Zdroj: Tech Crunch

6. SnapBoty v Európe

Minulý rok ich predstavili na americkom trhu, teraz sú už Spectacles plne dostupné aj v Európe. Wheej. Môžete ich kúpiť na stránke www.spectacles.com alebo v špeciálnych SnapBotoch. Snapchat plánuje pár kúskov týchto automatov rozmiestniť po Anglicku, Francúzsku, Nemecku, Španielsku a Taliansku počas leta, takže nám pošlite fotku, ak niekde nájdete žltý box počas dovolenky ? Iný pohľad na svet je dostupný už vo viacerých európskych krajinách (nie, Slovensko tam nie je) v cene 129,99 a 149,99 libier.

Zdroj: Tech Crunch

7. Update Facebook albumov

Facebook mení používanie albumov s možnosťou spoločného sharovania a upravovania. Nový update umožňuje pridávať do albumov okrem fotiek aj videá, check-iny, textové príspevky a followovať albumy priateľov. Najzaujímavejšie bude, že priatelia a rodina budú môcť spoluvytvárať váš album. Ideálne na letné dobrodružstvá a spoločné dovolenky. Možná bude aj tvorba Showcase tých najlepších albumov na profile.  Dostupné na Androide, webe a v blízkej budúcnosti aj pre iOS.

Zdroj: Adweek

8. Instagram priznáva platené partnerstvá 

Tak toto bude zaujímavé. Na postoch a v storkách budete odteraz môcť vidieť vetičku “Paid partnership with”. Ukáže vám, kým je sponzorovaný váš obľúbený bloger, a ktorý príspevok je vlastne reklama. Sprísnia sa tiež pravidlá platenej reklamy. Nebude to iba pre bežných používateľov spôsob, ako zistiť, kto platí tomuto blogerovi za pridávanie postov, ale aj pre zadávateľov reklamy jednoduchšie zistiť insighty z reklamy.  Dostupné na Instagrame v “coming weeks”.

Zdroj: Business Instagram

 

9. Video cover konečne dostupný globálne

Facebook tento tool testoval už od apríla, ako prvý ho mal Netflix, ktorý promoval sériu Narcos… Presne tak, bavíme sa o video coveri. Od júna môžu FB admini pridávať ako cover stránok video v ohraničení 20 – 90 sekúnd. Keďže sme už od apríla refreshovali FB stránku a netrpezlivo čakali, kedy konečne príde táto novinka aj k nám, musíme sa pochváliť, že video cover už máme. Tu si ho môžete pozrieť aj vy: https://www.facebook.com/hype.sk/.

Zdroj: Adweek

  To by bolo za jún všetko, užívajte si leto! ☀️ A nezabúdajte komentovať, aké novinky najviac zaujali vás. A ako vždy – lajkujte a šérujte!

Autor článku

Michaela Chrkavá
Social media manager