#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Tiktok bojuje s Netflixom o tvoju pozornosť

V digitáli sa odohráva nový boj o tvoj čas strávený pred obrazovkou. 🤺 TikTok, platforma (po novom nielen) krátkych videí, stále naberá na sile. Stane sa vážnou konkurenciou pre streamingového giganta Netflix? Poďme sa pozrieť na to, ako sa situácia vyvíja.👇

Podľa prieskumu Pew Research Center sú teenageri v USA najviac pohltení obsahom na YouTube a TikToku. TikTok sa umiestnil na druhom mieste, pričom 63% respondentov uviedlo, že túto platformu používa pravidelne – a až 17% vzorky uviedlo, že TikTok využíva „takmer stále“. Ak sa pozrieme na globálne štatistiky, priemerný používateľ TikToku na ňom strávi denne 95 minút.

Napriek pôvodnému presláveniu TikToku krátkymi videami sa začínajú do popredia tlačiť videá trvajúce 1-10 minút. Súčasne s dlhšími videami sa začali na sieti objavovať aj rozkúskované filmy a seriály, ktoré si na TikToku dokážeš pozrieť úplne celé. Tento trend môže signalizovať postupnú „unavenosť“ od rýchleho a krátkeho obsahu a používatelia začínajú siahať po dlhších videách.

Zareagovala na to aj spoločnosť Paramount. Rozhodla sa osláviť „Mean Girls Day“ nahratím celého filmu Mean Girls vo forme 23 TikTokov na jeden deň na svoj profil. Služba Peacock tiež uvoľnila pilot svojej komédie „Killing It“ v 5 častiach na TikToku pred premiérou druhej série. Tieto kroky poukazujú na to, že streamovacie platformy začínajú vnímať TikTok ako nový spôsob prilákania divákov, no zároveň aj ako ich potenciálnu konkurenciu, ktorá znižuje čas používateľov strávený streamovaním filmov.

Zdroj: TikTok Paramount+ UK & Ireland

Ako budú streamovacie služby reagovať ďalej na túto novú realitu, v ktorej im TikTok dokáže (ne)priamo konkurovať? Bude TikTok streamovanie filmov rozvíjať ďalej?

Sleduj nás na Facebooku a Instagrame, aby si nezmeškal naše Diginews, v ktorých sa venujeme súhrnu noviniek z digitálu, ako je táto, každý mesiac. Vidíme sa tam! 👋🏼🚀

Autor článku

Šimon Kubranský
Social media manager