#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Nezaspite na vavrínoch. Ekonomika sa otvára a konkurencia vás predbehne

Keď v polovici marca vypukla pandémia, veľa firiem doslova spanikárilo a jedným z prvých šetriacich opatrení bolo obmedzenie nákladov na marketing. Dnes sa už opatrenia postupne uvoľňujú, ekonomika sa otvára a veľa firiem sa stále bojí investovať do marketingu. Slovo investovať som použil zámerne, keďže marketing treba brať ako investíciu, nie ako náklad. Toto si množstvo firiem neuvedomuje a práve v dôsledku svojich šetriacich opatrení dávajú príležitosť konkurencii, aby ich predbehla.

Poučme sa zo svojich chýb

Každá kríza je zároveň aj príležitosť, ako predbehnúť konkurenciu (k tejto téme sme pripravili celý e-book, ktorý si môžete stiahnuť tu). Mnohí z nás si pamätajú krízu z roku 2008, ale len málo z nás sa z nej poučilo. Rovnaké chyby, ktoré sme spravili pred vyše dekádou, robíme aj teraz. Otázka je prečo? Jednoducho preto, lebo sa bojíme a nevieme, čo príde o mesiac či o rok. Strach nám vie zatemniť rozum a bráni nám pozrieť sa veci zo širšej perspektívy.

Pokúsim sa ukázať vám túto perspektívu na konkrétnych číslach.

V rámci online komunikácie riešime PPC kampane pre jedného z našich klientov. Práve tie sú nástrojom, ktorý mu zarába peniaze, udržiava cash-flow a pomáha prežiť aktuálnu situáciu. V uplynulých týždňoch sme však riešili požiadavku klienta o obmedzenie budgetu na minimum. Pozreli sme sa preto bližšie na čísla, ktoré počas pandémie v rámci PPC kampane dosahoval a dali mu objektívny pohľad na vec.

Bližšie čísla

Ceny za kliknutia v posledných týždňoch klesali a v rámci online kampane tak vieme získať zákazníkov lacnejšie ako kedykoľvek predtým. V čase ekonomického rastu vám pomôžu k ešte väčším obratom. Ide totiž o úplne nových zákazníkov a pokiaľ ich lacno nekúpite vy, tak ich lacno kúpi konkurencia, resp. ostatní hráči na trhu, ktorí vydržia investovať do reklamy. Čím viac ich totiž reklamy pozastaví alebo zreže budget, tým lacnejšia reklama bude pre ostatných. 

Konkrétne za prvých 14 dní v apríli sme dosiahli rovnako veľa konverzií, ako za celý marec. Práve vďaka tomu, že konkurencia kampane vypína, sa výrazne redukuje cena za kliknutie a nakoľko je aj menej inzerentov vo výsledkoch vyhľadávania, dosahujeme výrazne vyššiu mieru prekliku. Cena za klik sa nám oproti marcu znížila až o 0,12 €.

Pokiaľ budú títo zákazníci spokojní s produktami a príslušnými službami, budú v budúcnosti objednávať opäť, avšak cez bezplatné marketingové kanály ako napríklad organická návštevnosť cez brand alebo priama návšteva webovej stránky. Treba preto tiež rátať nie okamžitú hodnotu zákazníka ale celoživotnú hodnotu zákazníka (life time value of customer).

Naše odporúčanie pre klienta tak znelo pokračovať v kampani v stanovenom tempe a predbehnúť konkurenciu. Niekoľko ďalších, všeobecných tipov, ako previesť firmu cez korona krízu, nájdete v tomto článku.

Robte veci inak ako konkurencia

Otázka, ktorú si kladú mnohí podnikatelia je, ako predbehnúť konkurenciu? Dá sa na to ísť viacerými spôsobmi, jedným z nich však je robiť veci inak a dať zákazníkom pridanú hodnotu. Ak vaša konkurencia znižuje výdavky na marketing, je to pre vás príležitosť ako ich zvýšiť a predbehnúť ju.

Ak potrebujete poradiť, ako na to, ozvite sa nám. Radi vám poskytneme bezplatnú konzultáciu a pomôžeme presadiť sa vo svete onlinu.

Autor článku

Peter Šándor
Managing director