#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Dizajnér vs. Brand

Poďme sa baviť o niečom inom ako o korone. Samozrejme, nechcem naznačiť, že by diskusia a informácie spojené s vírusom neboli dôležité, avšak z pohľadu grafického dizajnu sa veci zatiaľ až tak dramaticky nemenia. Aj keď by možno nebolo od veci pozrieť sa na to, ako sa s tým grafický dizajn pasuje (dávam si poznámku – Peťo checkni Dizajn vs Corona). Som si istý, že malá pauzička neuškodí, a preto si radšej povedzme niečo o tom ako milovať brand z pohľadu grafického dizajnu. 

Inak, ak ťa tá korona zaujíma, tak si stiahni náš E-book “Čo robia úspešné značky počas krízy”. Ale späť k dizajnu… 

Láska ide cez dizajn manuál

Každá úspešná značka je okrem štýlového loga postavená na pilieroch rozličných dizajnových prvkov ako typografia, výber farieb, alebo mood vo fotkách a pod. Všetko, čo pokope tvorí tvár značky a robí ju ľahko rozpoznateľnou naprieč použitím cez rôzne médiá.

Tieto dôležité informácie sa často nachádzajú v biblii značky, tiež známej ako dizajn manuál. Ten, keď je dobre vytvorený, vydrží dlhé roky a dizajny z neho vytvorené výborne posilnia rozpoznateľnosť značky. Avšak, aj tie najpevnejšie vzťahy si musia prejsť testom času a väčšina dizajnérov pri dlhšej starostlivosti o jednu značku z času na čas narazí na mantinel. Často to vidím u mladších dizajnérov a sám som si tým prešiel, keď sa jednoducho dostaví pocit, že “čo tak už vyskúšať iný font?” alebo “táto zelená sa mi už fakt nepáči, radšej by som tam dal peknú nebíčkovo modrú”. Dizajn manuál je často len polka frustrácie, kde druhou sa môže stať samotný produkt, alebo služba, na ktorú sa pri každej novej kampani treba pozrieť z nového pohľadu. Takáto frustrácia môže prejsť v malý hejtík a to je potom silná prekážka v tvorbe krásnych dizajnov.

Dobrým spôsobom ako sa na také niečo pripraviť, je naučiť sa milovať značku. Dizajnéri sú kreatívne duše, ktoré milujú tvorivú slobodu a asi si veľa z nás na začiatku všetkého predstavila akí budeme nový DaVinci. V tomto biznise si však práca častejšie vyberá nás ako naopak a s tým prichádzajú aj pracovné zadania, ktoré sa možno na prvý pohľad nezdajú také cool ako by sme chceli. A to je správny moment otočiť svoje pocity o 180 stupňov a pozrieť sa na to ako na tú správnu výzvu stvorenú pre náš talent. 

Devil is in the details

Mám rád toto americké príslovie, ktoré sa mi často vynorí v hlave, keď sa nejaký draft premieňa na finálny vizuál postupným pridávaním detailov. A práve také detaily môžu byť dobrým odrazovým mostíkom k dobrému vzťahu so značkou. Netreba sa vždy pozerať na brand ako celok, ale stačí si len vybrať niektoré jeho detaily, ktoré sa dajú potom ľahšie uchopiť a použiť. Už ťa proste nebaví dávať ten istý produkt na vizuál opať a znova? Pozri sa na jeho detaily a možno v nich nájdeš niečo, čo ťa bude na tom vizuále baviť viac. Ako napríklad taká Coca-Cola, ktorá využila bublinky aby obmenila nekonečnú kreatívu s tvarom fľašky na niečo oveľa impozantejšie.

Samozrejme, nemusí to byť len priamy detail produktu, kľudne môže ísť o nejakú časť produktovej rady, alebo samostatnú službu z plejády ostatných. Niečo čo je srdcu bližšie a dá sa tvarovať do želanej vizuality. A nie je to len o veľkých projektoch, ale výrazne to platí aj pri tých oveľa menších. Napríklad pre nášho klienta ORTHO-TEAM často pripravujeme inzerciu na produkty z ich širokého portfólia zdravotníckych pomôcok. No a také invalidné vozíky nie sú zrovna najsexi produkt, avšak prečo si nesplniť malý sen a nevyskúšať vlastný pohľad na čistý applovkský dizajn. Výsledkom môže byť aj niečo takéto. 

Pointou je vždy pristupovať ku starostlivosti o brand so správnym mindsetom “ako ja dokážem obohatiť jeho dizajnovú stránku” a brať to ako správnu výzvu, ktorá nás oboch posunie dopredu. Bez zbytočných prekážok môžu aj tie zdanlivo nemožné výzvy priniesť želané ovocie a aj obyčajné bublinky tak ožijú v ohlušujúci dav oslavujúci radosť z úspechu.  Ak ťa náš prístup zaujal, budeme radi, ak sa nám ozveš. Napríklad so zadaním na tvorbu corporate identity… ?

Autor článku

Peter Bajnok
Art director