Ako sa tvorí animovaný spot do telky… za týždeň
Túto situáciu pozná asi každý, kto si už čo-to odsedel v agentúre. Je piatok poobede. Zalamujem bannery a predstavujem si krásny víkend na pláži s drinkom v ruke. Vtom prichádza milovaná account-ka so slovami “Do ďalšieho piatku potrebujeme mať hotový animovaný spot do telky… len aby si vedel”.
No dobre, možno presne takto to nepozná úplne každý, ale určite má každý aspoň veľmi podobnú verziu tejto situácie……že? Anyway. Spomínaným animovaným spotom, ktorý treba v skrátenom čase doručiť na svetlá obrazoviek je predstavenie horčice a kečupu od liptovskej spoločnosti SNICO. A keďže my máme takéto projektíky veľmi radi, myšlienky o drinku na pláži sme odsunuli nabok a s radosťou sa pustili do tvorby spotu. ?
Vždy to začína búrkou
Každý dobrý projekt si zaslúži brainstorming a inak tomu nebolo ani v tomto prípade. Aj keď také každodenné produkty ako kečup a horčica môžu pre veľa ľudí pôsobiť fádne, nápadov ako ich spropagovať sa nám vyrojilo prekvapivo dosť. Avšak, uzdu fantázii kladie viacero vecí vrátane potrieb klienta, cieľovky, zvoleného média alebo budgetu. Práve preto padla voľba na krátku animáciu, ktorá prepojí skutočný svet SNICO s imaginárnou krajinou “za etiketou”.
Papier a ceruza, až potom digitál
Super, vízia je daná, poďme ju realizovať. Raz som niekoho počul povedať, že “aj napriek silnej digitalizácii, každý dobrý nápad vždy začína na papieri”. Verím tomu, že sa určite nájde niekto, kto by to tvrdenie vyvrátil, avšak mne sa ho slušne darí obhajovať už dlhé roky. Väčšinu projektov si vždy na začiatku naskicujem, alebo rozpíšem (u mňa exkluzívne len ceruzkou) do jedného z milióna poznamkových blokov, ktoré som si za dlhé roky nahromadil. V prípade tvorby SNICO spotu bolo skicovania požehnane, čo ale pomáha k vytvoreniu jasnejšieho obrazu o spote. A to potom uľahčuje ostatné procesy tvorby ako prezentácia idey klientovi, nacenenie a pod.
Expectation vs. reality
Pri hľadaní štýlu ilustrácie bolo potrebné priblížiť sa tomu, ktorý bol použitý pri tvorbe pôvodných etikiet, keďže sme sa rozhodli im vdýchnuť život prostredníctvom animácie. A teda hor sa na tvorbu storyboardu. Asi každý máme napozerané Pixarovky a načítané Creativity Inc. a keď sa povie, že ideme animovať spot, hneď máš v hlave nové Toy Story a rôzne scény, ktoré by v spote určite mali byť sa ti len tak predbiehajú v hlave. Prichádza však tvrdá realita 10-sekundového limitu a tak mnohé časti padajú za obeť okresávania. Ahoj ovečka, ostávaš navždy v našom srdci.
Storyboard? Check, done.
Po pár okresaniach sa dostávame k prvej verzii storyboardu, ktorá spúšťa malý priateľský tenisový zápas s klientom, aby sa veci poriadne doladili a môže začať príprava jednotlivých vektorových assetov. Tento trocha úmornejší proces priniesol svoje plody a tým sa podarilo ukázať čo sa skrýva v krajine za etiketou.
Rozbeh do cieľa
Počas prípravy ilustrovaných assetov prebiehala ďalšia dôležitá časť produkcie a tou je natáčanie reálnych záberov spotu. S tým nám pomohli šikovní ľudia zo Zeldeo, s ktorými sme pripravili chutnú scénu plnú grilovaných dobrôt. A tak nájazd do chutnej krajiny čakal “už len” na rozanimovanie. Po niekoľkých dňoch tvrdej animácie a postprodukcie uzrel svetlo sveta náš malý Ratatouille a my sme úspešne zvládli šibeničný termín. Vycheckuj výsledok našej práce, ktorý si najlepšie vychutnáš s grilovaným rebierkom a horčicou SNICO.