Ako na Stories formát
Budú to už 4 roky, od kedy sú Instagram Stories alebo storky súčasťou našich virtuálnych životov. Instagram v snahe konkurovať rastúcej popularite Snapchatu v auguste roku 2016 uviedol možnosť tvoriť obsah nie len na nástenku, ale pridávať aj o čosi „menej doležité“ príspevky, ktoré po 24 hodinách zmiznú.
Medzičasom sa storky stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov, príbehov influencerov a, samozrejme, aj korporátnej a marketingovej komunikácie mnohých firiem.
Ku dnešnému dňu podľa instagramových štatistík, pribúda viac ako 500 miliónov storiek denne. Z toho takmer jedna tretina je práve od firemných účtov. A to už je niečo.
Mnoho spoločností a firiem považuje social media komunikáciu za „must have“ súčasť ich online marketingových aktivít. Koniec koncov, podľa prieskumov ľudia kupujú od značiek, ktoré followujú na sociálnych sieťach. Avšak, faktom je, že na storky často toľko času a pozornosti nezostáva, pretože sa môžu zdať ako zbytočnosť. Veď sú tu len na 24 hodín… Práve tu sa však oddeľujú tie najlepšie značky od priemeru.
Ako zatraktívniť komunikáciu pomocou Stories formátu?
1. Zvezte sa na trende: user generated content
Horúcou témou roku 2020 je práve obsah, ktorý tvoria naši fanúšikovia a zákazníci. Môžme sa len dohadovať, či by sme tak silno k tomutu trendu smerovali aj bez globálnej krízy, ale v tejto chvíli je to nepodstatná otázka. To skutočne dôležité je, že ľudia sú ochotní venovať pomerne veľa času a energiu tomu, aby vytvorili vizuálne atraktívne storky, pomocou ktorých pochvália, ako používajú váš produkt. Treba ich k tomu iba nasmerovať.
2. Skúste pools, kvízy a challanges
Základním príncípom týchto nástrojov je vynútenie si interakcie vaších sledovateľov hlasovaním za jednu z možností. V tomto prípade sa kreativite medze nekladú. Či už dáte svojim zákazníkom vybrať medzi vašimi produktami, ktoré ich polarizujú alebo nadviažete na aktuálny trend vo vašom odvetví…pýtajte si aktivitu. Interkacia s vašimi storkami vášmu účtu neublíži. Skôr naopak.
3. Komunikujte real time a obojsmerne
V nadväznosti na predchádzajúci bod, existuje omnoho viac možností ako ľudí zapájať „do deja“ a vypýtať si od nich aktivitu navyše. Jednou z možností je klasický Q&A formát, ktorý vieme oživiť aj pomocou live streamu. Storky sú priamym a najmä obojsmerným komunikačným kanálom s vaším publikom.
4. Uchovávajte storky
Kategorizujte zoznamy vašich Stories a v tom bode už nebudú „stratou času s dosahom na 24 hodín“.
5. Stavte na Stories Ads
Často podceňovaný kanál, no v súčasnosti veľmi silný nástroj. Až 96% marketérov, ktorí už vyskúšali Stories Ads, má v media mixe naplánované pokračovanie v komunikácii cez tento kanál. Aby reklama fungovala, prispôsobte jej kreatívu aspoň tým, že budete rozmýšľať v intenciách vertikálneho formátu.
6. Gamifikujte
Ľudia milujú hry a samotné storky sú v podstate hra preklikávania medzi množstvom obsahu a hľadania toho najviac relevantného. Vďaka storkám vieme ľudí zabaviť a nechať ich zahrať sa, prípadne ich motivovať k dalšej akcii. My v Hype sme dosiahli medzimesačný nárast trafficu na klientovom webe o 40% aj vďaka inovatívnemu prístupu s gamifikovanými storkami. Pokojne si o tom prečítajte tu.
Rok 2020 sa nesie v znamení úderného, rýchlo konzumovateľného obsahu, tzv. snack ads. Instagram storky podporené reklamou by mali byť bezpochyby v centre vášho záujmu. Ak neviete ako na to, my v Hype vám s tým radi pomožeme. ?