#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Sociálne siete novej generácie. Má TikTok využitie aj na Slovensku?

Už ste sa registrovali na TikToku? Alebo vám to ešte nič nehovorí? Poďme pekne po poriadku.

Viete, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahnite si náš nový e-book Používatelia na TikTok nahrávajú krátke videá, ktoré môžu doplniť skladbou zo zdarma prístupnej hudobnej knižnice. Aplikáciu predstavili na jeseň 2016 v Číne. Rok na to ju spojili s populárnou aplukáciu musical.ly. A v októbri 2018 sa stala najsťahovanejšou apkou v Amerike.

Pre mladú generáciu je Facebook nezaujímavý a na Instagrame sú predsa „tí starí“.Vyzerá to dokonca tak, že TikTok sa stáva nástupcom Snapchatu. Okrem tvárových filtrov totižto ponúka aj challenge v tanečných a kreatívnych videách, do ktorých sa používatelia zapájajú.

Pozrite si výber najpopulárnejších výziev:

https://www.youtube.com/watch?v=jO5Fs_yFFe4
Priznávame. Sme závislí na digitálnych trendoch, a preto sme TikTok museli v agentúre vyskúšať. Ak sa nenecháte odradiť vekom a chceli by ste sa stať TikTok influencerom (chápete tú nadsázku?), naša accountka Maďo vám prezradí, ako na to…

200 000 pozretí za jeden deň

Pozrela som si obsah telefónu, ktorý v 90 % tvorí foodporn alebo momenty z cestovania ✈️ Scrolling up, scrolling down… pri tom závratnom počte som bola rada, že som našla niečo uverejniteľné, a tak svetlo sveta uzrelo prvé video z New Yorku, ktoré má dva roky, cca 10 sekúnd, je na ňom zopár svetielok, mrakodrapov a mestského ruchu. Aby som ho trošku hajpla pridala som aj hudbu. Áno, priamo v TikToku (like a boss). Kým som ja zverejnila prvé video, v našom office už boli preteky o srdiečka v plnom prúde a všetkým pribúdali jedna radosť. Konečne aj mne, jedno, dve… za prvú hodinu ich bolo okolo 70. Not bad v porovnaní s aktuálnou interakciou na Instagrame.

Magnum, čokoláda… nanukové nebo

Našla som ďalšie video (opäť z New Yorku, opäť dva roky staré…). Nevadí, hlavne nech sa dá naň pozerať, povedala som si. Presne si spomínam, ako som ho tvorila, bola to moja posledná hodina v New Yorku. Vtedy tam strašne fičali vyčančané Magnum nanuky a ja som bez ich ochutnania (a bez fotky na Instagram :D) proste nemohla odísť. Moja posledná hodina bola preto venovaná huntingu po Magnume. Ako sa hovorí vo všetkých motivačných knihách, hlavné je nevzdať sa.

Long story short, natočila som takéto video

A toto video dosiahlo za 24 hodín viac ako 200-tisíc videní. Bez popisu, bez hudby, s použitím 7 hashtagov. Ešte dodám, že videnie v rozhraní TikToku znamená zobrazenie videa. Po dvoch týžňoch má viac ako 704 000 vzhliadnutí. A ja som, ani neviem ako, na TikToku nazbierala takmer 70 000 srdiečok a 4 000 followerov.

Čo z toho vyplýva?

Faktom je, že TikTok je s najväčšou pravdepodobnosťou „the next big thing“ a zatiaľ nie je náročné získať na ňom pozornosť používateľov. Treba k tomu len dostatočne zaujímavý obsah vprataný do 5 až 60 sekúnd. Takže, ak sú tvojou cieľovkou mladí ľudia, rýchlo sa tam ponáhľaj, lebo o chvíľu tam budú všetky značky a potom už bude neskoro. Hodiny totiž tikajú. Tik, tok, tik, tok…

Zdroj: consumergoods.com

Autorky Strategická časť: Lívia Brtáňová TikTok časť: Margaréta Korvasová

Autor článku

Margaréta Korvasová
Account manager