Kým sa dostaneme k samotnému životopisu, povedzme si, čo by v ňom fakt nemuselo byť. Napríklad roznášanie letákov. O vašej copywriterskej histórii a schopnostiach to nepovie nič. Tak ako o nej nič nepovedia 3 mesiace strávené v USA, kde ste v lete robili čašníkov. Podobné pozície môžete spomenúť v motivačnom liste, a to v prípade, že vás nejakým spôsobom obohatili (napríklad:
CV nie je také podstatné
Trochu prekvapivé, však? Uvažujte nad tým takto: hlásite sa na stáž, takže od vás nikto nečaká 10 rokov praxe v odbore. Pravdepodobne ich ani nemáte, ak ste s príchodom puberty nezačali riešiť aj copywriting. Školské slohy sa nepočítajú.
Oplatí sa vám vytvárať CV, ak ho nemáte čím zaplniť? Podľa mňa nie. Na sumarizáciu dvoch brigád vám stačí aj LinkedIn. A práve táto sociálna sieť je „nový“ životopis. Vypimpujte si profil tak, aby sa z neho dali vyčítať všetky podstatné informácie. Vzdelanie, záujmy, projekty, dobrovoľnícka činnosť, aktivity. Nezabudnite na summary, ktoré môže poslúžiť ako motivačný list.
Nebojte sa prezentovať šuflíkovým portfóliom
Nikde ste predtým nepracovali, nestážovali, ani nemáte žiadne vlastné projekty? Žiadny stres. Vytvorte si šuflíkové portfólio. Vymyslite vlastné kampane a vytvorte k nim texty, návrhy vizuálov a komunikačné stratégie.
Vyberte si z reálnych kampaní tie, ktoré sú podľa vás nefunkčné alebo sa vám nepáčia. Vysvetlite, prečo si to myslíte a prerobte ich.
Headliny, claimy, blogy, statusy – do šuflíkového portfólia môžete zahrnúť všetko, čo by ste chceli na stáži robiť alebo čo vás baví.
Blysnite sa kreativitou
Dajte si záležať na spôsobe, akým sa odprezentujete. Využite sociálne siete (napríklad Instagram, Pinterest), vytvorte si videovizitku, alebo to vyriešte na hipstera – klasickou poštou v zapečatenej obálke, v ktorej bude len QR kód na váš profil. Tým, že bude váš životopis, motivačný list, portfólio alebo cesta k nim poňatá kreatívne, vystúpite z radu všedných kandidátov na stáž.
Nepodceňujte skúšobné zadania
Kandidátom po prebehnutí ich životopisov, motivačných listov a portfólií posielame skúšobné copywriterské zadania. Väčšinou dostávajú 1 – 2 dni, čo je dosť času na solídne vypracovanie niekoľkých úloh.
Zadanie si nenechávajte na poslednú chvíľu. Vypracujte ho čo najskôr a radšej si nechajte deň na uležanie kreatívy. Po dni si vypracovanie skontrolujte. Možno vám napadne niečo iné, lepšie, alebo aspoň spôsob, ako kreatívu vylepšíte.
Dávajte si pozor na stanovený deadline. Neprešvihnite ho, lebo to vypovedá o vašich pracovných návykoch a zodpovednosti. Stať sa môže hocičo a vy možno nebudete mať čas. Vtedy radšej napíšte kontaktnej osobe, vysvetlite svoje dôvody a poproste o predĺženie deadlinu. Je to lepšie, ako keby ste nedali nič vedieť a poslali výstup neskôr, alebo ho dokonca neposlali vôbec.
Myslíš si, že všetko spomenuté zvládneš ľavou-zadnou? Potom hľadáme práve teba! 🙂 Pošli nám mail na info@hype.sk a odprezentuj sa tak, aby si vytŕčal/a z davu.