#Copywriting
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Ako sa hlásiť na copywriterskú stáž

ako-sa-hlasit-na-staz-cover Často žasnem nad tým, aké CV sú ľudia schopní poslať, keď sa hlásia na kreatívnu stáž v agentúre. Môžu za to pracovné portály a ich šablóny „zaručene úspešných životopisov“? Neviem. Ale viem, kto je na tom najhoršie. Copywriteri. Preto som spísal niekoľko tipov, vďaka ktorým budete vytŕčať zo záplavy štruktúrovaných životopisov. Najprv si priznajme krutú pravdu. My, copywriteri, sme na tom horšie, než grafici. Tí si môžu zalomiť všetky fancy skilly do fancy progress barov s fancy neoveriteľným percentom skúseností. Ovládať gramatiku na 100% nevyzerá tak dobre, ako ovládať Adobe Illustrator na 85%. Navyše ten progress bar nevieme ani tak pekne vyklikať, a potom to vyzerá ako reklama na záložňu z 90. rokov. Chvalabohu, niekedy je to aj žiaľbohu, ale teraz je to chvalabohu… sme ideamakeri! Vymýšľame, lebo hľadáme riešenia problémov. Poďme ich teda riešiť. letak

Roznášanie letákov je pre stáž irelevantné

Kým sa dostaneme k samotnému životopisu, povedzme si, čo by v ňom fakt nemuselo byť. Napríklad roznášanie letákov. O vašej copywriterskej histórii a schopnostiach to nepovie nič. Tak ako o nej nič nepovedia 3 mesiace strávené v USA, kde ste v lete robili čašníkov. Podobné pozície môžete spomenúť v motivačnom liste, a to v prípade, že vás nejakým spôsobom obohatili (napríklad: Keď som roznášal letáky, ľudia ma často posielali do ****, preto poznám reakcie na nevyžiadanú poštu…).

cv

CV nie je také podstatné

Trochu prekvapivé, však? Uvažujte nad tým takto: hlásite sa na stáž, takže od vás nikto nečaká 10 rokov praxe v odbore. Pravdepodobne ich ani nemáte, ak ste s príchodom puberty nezačali riešiť aj copywriting. Školské slohy sa nepočítajú. Oplatí sa vám vytvárať CV, ak ho nemáte čím zaplniť? Podľa mňa nie. Na sumarizáciu dvoch brigád vám stačí aj LinkedIn. A práve táto sociálna sieť je „nový“ životopis. Vypimpujte si profil tak, aby sa z neho dali vyčítať všetky podstatné informácie. Vzdelanie, záujmy, projekty, dobrovoľnícka činnosť, aktivity. Nezabudnite na summary, ktoré môže poslúžiť ako motivačný list. suflik

Nebojte sa prezentovať šuflíkovým portfóliom

Nikde ste predtým nepracovali, nestážovali, ani nemáte žiadne vlastné projekty? Žiadny stres. Vytvorte si šuflíkové portfólio. Vymyslite vlastné kampane a vytvorte k nim texty, návrhy vizuálov a komunikačné stratégie. Vyberte si z reálnych kampaní tie, ktoré sú podľa vás nefunkčné alebo sa vám nepáčia. Vysvetlite, prečo si to myslíte a prerobte ich. Headliny, claimy, blogy, statusy – do šuflíkového portfólia môžete zahrnúť všetko, čo by ste chceli na stáži robiť alebo čo vás baví. blisnut

Blysnite sa kreativitou

Dajte si záležať na spôsobe, akým sa odprezentujete. Využite sociálne siete (napríklad Instagram, Pinterest), vytvorte si videovizitku, alebo to vyriešte na hipstera – klasickou poštou v zapečatenej obálke, v ktorej bude len QR kód na váš profil. Tým, že bude váš životopis, motivačný list, portfólio alebo cesta k nim poňatá kreatívne, vystúpite z radu všedných kandidátov na stáž. vypracovanie

Nepodceňujte skúšobné zadania

Kandidátom po prebehnutí ich životopisov, motivačných listov a portfólií posielame skúšobné copywriterské zadania. Väčšinou dostávajú 1 – 2 dni, čo je dosť času na solídne vypracovanie niekoľkých úloh. Zadanie si nenechávajte na poslednú chvíľu. Vypracujte ho čo najskôr a radšej si nechajte deň na uležanie kreatívy. Po dni si vypracovanie skontrolujte. Možno vám napadne niečo iné, lepšie, alebo aspoň spôsob, ako kreatívu vylepšíte. Dávajte si pozor na stanovený deadline. Neprešvihnite ho, lebo to vypovedá o vašich pracovných návykoch a zodpovednosti. Stať sa môže hocičo a vy možno nebudete mať čas. Vtedy radšej napíšte kontaktnej osobe, vysvetlite svoje dôvody a poproste o predĺženie deadlinu. Je to lepšie, ako keby ste nedali nič vedieť a poslali výstup neskôr, alebo ho dokonca neposlali vôbec. Myslíš si, že všetko spomenuté zvládneš ľavou-zadnou? Potom hľadáme práve teba! 🙂 Pošli nám mail na info@hype.sk a odprezentuj sa tak, aby si vytŕčal/a z davu.

Autor článku

Roman Majerský
Digital copywriter & strategist