Liga proti rakovine

Deň narcisov 2016

O klientovi

Občianske združenie Liga proti rakovine pomáha onkologickým pacientom už 25 rokov. Šíri povedomie o prevencii a vzdeláva verejnosť. Jednou z najvýraznejších aktivít Ligy je Deň narcisov.

Zadanie

Našou úlohou bolo marketingovo zastrešiť 20. ročník Dňa narcisov. Ako marketéri síce vieme, že cieliť „na všetkých“ sa nedá, no v prípade tejto zbierky je podobné definovanie cieľovej skupiny namieste. Mali sme totiž zasiahnuť niekoľko vekových kategórií a šíriť povedomie aj medzi mladšími generáciami.

Výzva

Ako zasiahnuť tínedžerov, ktorí častokrát o Dni narcisov ani len netušia? Museli sme sa na kampaň pozrieť z pohľadu násťročného používateľa a zistiť, kvôli čomu alebo komu by sa rozhodol do zbierky prispieť.

Aby sme však nezacielili kampaň len na mladšiu generáciu, museli sme nájsť funkčné prepojenie medzi svetmi niekoľkých demografických skupín.



Riešenie

Kampaň sme začali teasingovou fázou, v ktorej sme využili influencer marketing. Na pomoc sme si prizvali známe mediálne osobnosti, ktoré majú veľké fanúšikovské základne – Sajfu, Adelu a Juniora. Tie sa začali v bulvárnych médiách obviňovať z toho, kto je väčší narcis, čím vyvolávali diskusiu.





Kampaňové video

Niekoľko dní po spustení teasingovej fázy sme pomocou Sajfových social media profilov odhalili kampaň. Matej Cifra v hlavnom kampaňovom videu vyzval ľudí, aby aj oni boli 15. apríla narcismi a podporili dobrú vec.



Kampaňová microsite

Aby sa používatelia cítili súčasťou kampane, pripravili sme microsite, ktorá agregovala príspevky zo sociálnych sietí s hashtagom #SomNarcis. Človek, ktorý si spravil kampaňovú selfie a ohashtagoval ju, sa našiel na stránke.

Instagram

Na Instagrame sme vytvorili trending hashtag. Fotografie s hashtagom #SomNarcis začali pribúdať už po odhalení, no skutočný hype nastal na Deň narcisov. Do kampane sa zapájali ľudia z vytýčených demografických skupín, ale aj celebrity a spoločnosti.


instagram-lpr


Facebook

Okrem kampaňových videí sme na sociálnych sieťach ukázali používateľom aj to, ako to vyzerá v zákulisí prípravy Dňa narcisov a čo sa práve v Lige proti rakovine deje.

Online výnos

Výraznejšie digitálne zameranie kampane malo svoj dopad aj na online prevody. Podarilo sa nám dosiahnuť až 600 % nárast v porovnaní s minulým rokom.



lpr-graph1

Celkový výnos

To, že kampaň zarezonovala a mala úspech sme vedeli už po Dni narcisov. Na celkový výnos sme si museli niekoľko týždňov počkať. Kto si počká, ten sa dočká a…

lpr-graph2 




A čo na to klient?

HYPE - HY-peraktívny a hravý P-pohotový a pohodový E-entuziastický a energický - ak si takto predstavujete budúceho partnera pre svoju kampaň, hľadáte odborníka na digitál - práve ste ho našli. Partner na komunikáciu, ktorý má nápadité a odvážne riešenia, dokáže vás strhnúť svojím nadšením, presvedčiť svojou víziou a čo je nemenej dôležité, dokáže počúvať i vás a vaše názory. Za Ligu proti rakovine ďakujeme za podieľanie sa na kampani, ktorá dokázala, že inovatívnosť a odvaha ovplyvňujú aj jej reálny prínos a "hmatateľný" výsledok.

Ing. Eva Kováčová, výkonná riaditeľka LPR
Chcete, aby sme aj vám pripravili podobnú kampaň? Pustime sa spolu do toho.