#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Digital news
(júl 2016)

hype-cover-16-07 Prázdniny poriadne ani nezačali a už máme prvý mesiac za sebou. Ako správnych geekov, ani nás nemohlo vyrušiť letné kúpanie alebo pobyt na horách od sledovania noviniek z digitálneho sveta. Ich pravidelnú nádielku vám prinášame tento krát v dvoch verziách – klasickej písanej a novej vo forme videa. Poďme sa teda bližšie pozrieť na to, aké veci sa udiali v digitálnom svete za posledný mesiac.

Pokémon GO sa stal celosvetovým fenoménom

Ako ste si asi nemohli nevšimnúť, po svete nám pobehujú Pokémoni. Aktuálny ošiaľ má na svedomí appka Pokémon GO, ktorá prekonala rekord v počte stiahnutí za prvý týždeň. Tento údaj potvrdila aj spoločnosť Apple v rámci svojho obchodu App Store. Nový Pokémon najviac ťaží zo svojej histórie a nostalgie, ktorú v hráčoch vyvoláva a aj vďaka tomu ničí naozaj všetky štatistiky. Jednou z najpodstatnejších je priemerný denný čas strávený v aplikácii, kde dosiahol neuveriteľných 33 minút a 25 sekúnd a za sebou nechal aj najpoužívanejšie aplikácie ako Facebook, Snapchat, Twitter či Instagram. Či bude tento ošiaľ pokračovať aj po prvotnom pobláznení, ukáže až čas. Pokémon Go Hype.sk

Zdroj obrázku: Techcrunch

PRISMA valcuje aplikácie na úpravu fotiek

Júl ešte nebol ani v polovici a Instagramy zaplavili umelecky prepracované fotky. Čo je to za aplikáciu, ktorá má v sebe takéto filtre? Už pri pohľade na fotku (ak nie je cropnutá) je jasné, že ide o aplikáciu menom PRISMA. Spočiatku bola dostupná len pre iOS zariadenia a v priebehu niekoľkých dní sa stala 2. najsťahovanejšou appkou v App store. Prekonal ju len aktuálny fenomén Pokémon GO. Pár dní dozadu však oficiálna stránka tejto umeleckej aplikácie oznámila, že je k dispozícii vo full verzii aj pre Android zariadenia. Prisma nie je len prvoplánovou aplikáciou a skrýva v sebe obrovský potenciál. Funguje síce ako klasická aplikácia na úpravu fotiek filtrami, no v tomto prípade ide o jedinečné filtre, aké doteraz na trhu neboli. Časy sa menia a aj vy si dnes môžete svoje fotky premeniť na hotové umelecké dielo. Prisma Hype.sk

Zdroj obrázku: Techcrunch

Snapchat predstavil funkciu MEMORIES, ako náhradu galérie fotiek vášho smartfónu

Snapchat sa snaží držať krok s dobou a tak prináša každú chvíľu nové aktualizácie. Inak tomu nie je ani v prípade funkcie zvanej Memories. Samotný názov nám vraví, že sa bude týkať spomienok. Memories má byť akousi náhradou galérie fotiek vo vašom iOS alebo Android zariadení, čo znamená jediné – od teraz si do časti Snapchatu Memories môžete ukladať svoje snapy. Viacerí ľudia sa vyjadrili na adresu Snapchatu, že práve týmto updateom strácajú svoje čaro. Samozrejme je na vás, či si svoj snap uložíte alebo ho necháte zmiznúť po 24 hodinách tak, ako tomu bolo doteraz. Ak ich uložíte do Memories, je možné tieto snapy použiť viackrát či už do súkromných snapov alebo vašej story. Taktiež sa dá fotka alebo video exportovať do galérie vo vašom smartfóne. Snapchat Memories Hype.sk

Zdroj obrázku: Techcrunch

Facebook testuje nový nástroj Quick updates

Keď to nejde po dobrom, pôjde to po zlom. Týmto sa pravdepodobne riadil Facebook, keď útočí proti Snapchatu ich vlastnou zbraňou. Testuje totiž novú funciu s názvom Quick Updates. Princíp je takmer rovnaký ako pri Snapchatovských My Stories, kedy je umožnené používateľom vytvárať príbeh pomocou fotiek a videí, ktoré po 24 hodinách jednoducho zmiznú a zdieľať ho len s priateľmi, s ktorými sami chcú. Nový nástroj má byť umiestnený v domovskej aplikácii Facebooku. Na rozdiel od klasických postov však nebude možné nájsť príspevky na vašej časovej osi, ale len v časti Quick Updates. Samotný Facebook túto novinku síce potvrdil, no vyjadril sa, že išlo len o test dostupný pre hŕstku “testerov”. S najväčšou pravdepodobnosťou teda tento nástroj globálne von nepustí. Facebook Quick Updates Hype.sk

Zdroj obrázku: Techcrunch

Pokémon GO valcuje aj ďalšie štatistiky

To, že Pokémon GO valcuje štatistiky hlava-nehlava je už viac ako jasné. Najnovšie údaje však tieto slová len a len utvrdzujú. Pokémon GO to s prehľadom natrel najpoužívanejším aplikáciám. Išlo o štatistiku týkajúcu sa priemerného denného trávenia času v aplikácii, kde dosiahol jednoznačné prvenstvo s 33 minútami a 25 sekundami. Za sebou tak nechal aplikácie ako Facebook, Snapchat, Twitter, či Instagram. Pokémon GO Hype.sk

Zdroj obrázku: Pokémon GO

Facebook umožňuje sledovanie videí offline

Táto novinka je celosvetovo dostupná v najnovšej aktualizácii aplikácie Facebook pre používateľov Androidov. Stačí, ak si pri scrollovaní noviniek uložíte video a následne sa k nemu môžete dostať hocikedy neskôr. Neznamená to však, že video bude stiahnuté priamo do pamäte vášho telefónu. Aplikácia ho bude držať k dispozícii načítané a vy si tak budete môcť prezrieť toto video neskôr aj bez prístupu na internet. Facebook offline Hype.sk

Zdroj obrázku: thenextweb.com

Snapchat predstavil novú možnosť ako získať viac followerov

Okrem funkcie Memories Snapchat predstavuje ešte jednu novinku – Suggest alebo návrh. Zaujímavé však je, že o nej nikomu nepovedal. Táto funkcia umožňuje navrhovať svojim priateľom účty, ktoré majú sledovať. Na to, aby ste odoslali návrh jednoducho podržíte prst na kontakte, ktorý chcete odoslať. Následne si môžete všimnúť zakrivenú šípku forward, na ktorú stačí kliknúť a vybrať zo svojho adresára kontakt, ktorému chcete daný účet poslať. Príjemcovi takýto návrh príde ako chat a následne je už len na ňom, či si danú osobu pridá alebo nie. Každopádne, pre influencerov a značky to znamená novú možnosť ako získať followerov. Snapchat growth hack Hype.sk

Zdroj obrázku: Snapchat stážistu Tomáša

Messenger dosiahol novú, zásadnú, métu

V apríli tohto roku svet obletela informácie, že Messenger používa mesačne viac ako 900 miliónov používateľov. Deväťsto mega je obrovské číslo, no najnovšie júlové informácie hovoria o ešte väčšom míľniku. Je ním miliarda aktívnych používateľov, k čomu im samozrejme gratulujeme a sme zvedaví kam dokážu už tak či tak vysoko nastavenú latku ešte posunúť. Na priloženom grafe si tiež môžete pozrieť vývoj sťahovanosti Messangera aj ako dlho trvalo Facebooku aby dosiahol s touto appkou jednu miliardu používateľov. Facebook Messenger Hype.sk

Autor článku

Veronika Mozolová
Junior copywriter