O klientovi
PEPCO je sieť maloobchodných predajní s oblečením pre celú rodinu, domácimi potrebami, dekoratívnymi doplnkami a hračkami. Ich cieľovou skupinou sú mladé mamičky, ktoré hľadajú oblečenie pre seba a svoje deti s najlepším pomerom cena/kvalita.
Zadanie
Klientova požiadavka bola pripraviť X-mas kampaň v dvoch krajinách – Slovensko a Česká republika. Kampaň mala podporiť predaj v predvianočnom období, zvýšiť brand awareness a priniesť nových leadov pre e-mail marketing. Dostali sme presne stanovené KPI, ktoré sme mali naplniť.PEPCO ponúkalo vianočné balíčky v troch cenových hladinách. Museli sme nájsť spôsob, ako o nich povedať cieľovej skupine bez toho, aby sme pôsobili príliš „hardsellovo“.
Výzva
Vo svete marketingu je predvianočné obdobie bojiskom. Zákazníci sú v online aj offline vystavení množstvu reklám, preto je nutné operovať so stanoveným budgetom veľmi opatrne a staviť len na tie najperspektívnejšie kanály.
Našou úlohou bolo nájsť komunikačné cesty, vytvoriť riešenie natoľko zaujímavé, aby sa nestratilo v záplave vianočných kampaní a zároveň naplnilo stanovené ciele.
Riešenie
Sociálne siete boli jednoznačnou voľbou na odprezentovanie vianočnej kampane. Facebook spravujeme pre klienta dlhodobo, preto sme vytvorili sériu súťažných príspevkov, v ktorých sme odprezentovali vianočné produkty z jednotlivých cenových kategórií. Úlohou používateľov bolo napísať, komu a prečo by produkt darovali, ak by ho vyhrali.
Ideálnou sociálnou sieťou pre vianočnú kampaň bol aj Modrý koník, na ktorom sa združuje klientova cieľová skupina. Podobne ako na Facebooku, aj tu sme vytvorili jednoduchú súťaž, ktorá spočívala v hádaní správnej ceny trojice produktov.
Facebook Engagement
Vianočná súťaž mala medzi používateľkami obrovský úspech. Pod každý príspevok sme získali stovky komentov, lajkov a sharov.
Lead Generation
Pomocou PR článkov, bannerov na portáloch, PPC reklám a súťažných aktivít sme smerovali používateľov na špeciálnu landing page, na ktorej sa mohli prihlásiť do odberu newslettra.
Traffic Building
Fanúšikov a návštevníkov sociálnych sietí a portálov sme smerovali na webstránku, kde našli viac informácií o aktuálnej ponuke, mohli sa prihlásiť do odberu noviniek alebo zistiť, kde sa nachádza najbližšia predajňa.