Čo sú persony a ako ich používať

19.04.2015

Marek

Persony sú základným kameňom, na ktorom vieme postaviť komunikáciu akejkoľvek firmy. Čo to ale vlastne tá persona je? Poďme sa na to pozrieť bližšie.


Čo sú persony a ako sa líšia od cieľovej skupiny

Jednoduchá definícia je, že “persony sú fiktívni reprezentanti vašej cieľovej skupiny.” Ide teda o priemer cieľovej skupiny, ktorý do detailov rozpracujeme, dáme mu tvár, vymyslíme meno a pod.

Čo to znamená v praxi

Rozoberme si to na jednoduchom príklade portálu StartItUp.sk.

V tomto  prípade máme tri základné cieľové skupiny: startupisti, investori a celkovo ľudia zaujímajúci sa o technologické novinky. Poďme si viac priblížiť najskalnejšiu skupinu - startupistov.

Startupisti - vek: 20 - 35 rokov, ambiciózni technologickí nadšenci, žijú väčšinou v mestských oblastiach, pracujú na 2-3 projektoch naraz a končia, prípadne majú čerstvo ukončené vysokoškolské vzdelanie v oblasti IT, techniky, prírodných vied alebo ekonómie…

Pokiaľ chceme z tejto cieľovej skupiny spraviť personu, musíme ísť ďaleko viac do hĺbky a vytvoriť ideálnu postavu, ktorá bude založená na reálnych dátach. Príkladom takejto persony je potom Startupista Stano. Ak si chcete podobného “Stana” vytvoriť aj vy, scrollujte nižšie.







Prečo a ako používať persony

Persony môžu byť vo firemných procesoch použité najrôznejšími spôsobmi. Pomôžu vám v product developmente, tvorbe contentu pre vašu cieľovú skupinu či zjednodušení rozhodovania kam zacieliť reklamu a kam nie. No a v neposlednom rade vám tiež helfnú pri tvorbe biznis plánu a s tým spojeným raisnutím investície.

Po zostavení persony máte totiž jasnú predstavu o tom, komu je váš produkt venovaný, aký má vek, pracovné zaradenie, koníčky, ciele, sny, problémy… Tiež vám povedia, kde sa takíto ľudia stretávajú či už v online alebo offline svete, na aké veci reagujú a pod.

Inými slovami, persony sú základom, od ktorého by sa mali odrážať (nielen) marketéri predovšetkým v menších firmách.

Aby sme vám to uľahčili, vytvorili sme pre vás šablónu na tvorbu person, ktorú si môžete stiahnuť zadarmo.








Potrebujete pomoc so zostavením person, naplánovaním stratégie alebo online marketingom? Ozvite sa nám a preberieme to u nás nad šálkou kávy.





Sociálne siete nie sú len o zábave a chatovaní

22.03.2016

Sociálne siete nie sú len o zábave a chatovaní

...čítať ďalej

Ako si zachovať tvorivú myseľ (a nezblázniť sa)

15.02.2016

Ako si zachovať tvorivú myseľ (a nezblázniť sa)

...čítať ďalej

Ako sa hlásiť na copywriterskú stáž

20.01.2016

Ako sa hlásiť na copywriterskú stáž

...čítať ďalej

Malý sprievodca marketingom pre e-shopy

13.01.2016

Malý sprievodca marketingom pre e-shopy

...čítať ďalej

Marketingový adventný kalendár

01.12.2015

Marketingový adventný kalendár

...čítať ďalej

Čo sme sa dozvedeli z prieskumu o slovenských spoločnostiach a digitálnych trendoch

04.11.2015

Čo sme sa dozvedeli z prieskumu o slovenských spoločnostiach a digitálnych trendoch

...čítať ďalej

Novinky z digitálneho sveta

04.11.2015

Novinky z digitálneho sveta

...čítať ďalej

Tajomstvá digitálneho marketingu

21.10.2015

Tajomstvá digitálneho marketingu

...čítať ďalej

Facebook Notes kopírujú Medium a vôbec to nevyzerá zle

28.09.2015

Facebook Notes kopírujú Medium a vôbec to nevyzerá zle

...čítať ďalej

Smelá copywriterka v Afrike

17.09.2015

Smelá copywriterka v Afrike

...čítať ďalej

Ako skrotiť e-maily

08.06.2015

Ako skrotiť e-maily

...čítať ďalej

Nová éra online marketingu s Instagramom

04.06.2015

Nová éra online marketingu s Instagramom

...čítať ďalej

7 otázok, ktoré sa vás na 99,999% spýta každý investor

05.05.2015

7 otázok, ktoré sa vás na 99,999% spýta každý investor

...čítať ďalej

Prečo robia všetky startupy túto chybu?

22.04.2015

Prečo robia všetky startupy túto chybu?

...čítať ďalej

Ako vytvoriť persony pre váš biznis

20.04.2015

Ako vytvoriť persony pre váš biznis

...čítať ďalej

21 a pol zdroja marketingovej inšpirácie

29.03.2015

21 a pol zdroja marketingovej inšpirácie

...čítať ďalej

Na toto by ste mali pozerať pri voľbe PPC agentúry

30.01.2015

Na toto by ste mali pozerať pri voľbe PPC agentúry

...čítať ďalej

7 marketingových chýb vášho startupu

05.01.2015

7 marketingových chýb vášho startupu

...čítať ďalej

Startupy a marketing. Áno alebo nie?

11.12.2014

Startupy a marketing. Áno alebo nie?

...čítať ďalej

10 zaručených ciest k NEúspechu vášho startupu

26.11.2014

10 zaručených ciest k NEúspechu vášho startupu

...čítať ďalej

5 rozdielov medzi marketingom startupov a marketingom veľkých firiem

18.10.2014

5 rozdielov medzi marketingom startupov a marketingom veľkých firiem

...čítať ďalej

Ako tvoriť hype?

15.10.2014

Ako tvoriť hype?

Ako vytvoriť nadšenie zo strány zákazníkov okolo značky či produktu?

...čítať ďalej

Prečo hype a čo to slovo znamená

12.10.2014

Prečo hype a čo to slovo znamená

Hype? Čo je to za názov? A čo to vlastne znamená? V tomto krátkom...

...čítať ďalej

Kontakt
info@hype.sk
+421 905 282 467

Karpatská 6
811 05 Bratislava
facebook    instagram    linked