#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Facebook spúšťa zoznamku | #DigiNews apríl

V skratke:



    • V Rusku protestujú proti obmedzeniam internetu.

    • Internetová televízia Netflix prudko rastie, za prvý štvrťrok získala 7,4 milióna nových odberateľov.

    • Facebookom prebehol hoax so skratkou BFF, ktorý mal údajne overiť bezpečnosť účtu, išlo však len o vtip, na ktorý sa chytili desiatky tisíc ľudí.




Ak ťa zaujíma, čo sa dialo v apríli v digitálnom svete, prečítaj si náš pravidelný report #Diginews.
Alebo si pozri video, kde Marek navyše zhrnul aj to najpodstatnejšie z konferencie F8.

1. Možnosť hromadného odstránenia aplikácií z Facebooku


Facebook zaviedol nový nástroj, ktorý používateľom umožňuje hromadne odstrániť aplikácie a iné online služby spojené s ich účtami. Ponúka tiež možnosť odstrániť ľubovoľné príspevky tých aplikácií, ktoré boli vytvorené profile užívateľa jediným kliknutím. Predtým jediný spôsob, ako odstrániť aplikácie, bol postup jeden po druhom. Tento nový nástroj je dostupný v ponuke Nastavenia v časti Aplikácie.


2. Skupinový hovor na Snapchate


Spoločnosť Snapchat predstavila novú funkciu skupinového videohovoru, ktorá umožňuje až 16 osobám súčasne uskutočniť videohovor. Pre väčšie rozhovory ponúka Snapchat aj skupinové hlasové hovory s maximálne 32 účastníkmi. Snapchat tiež spustil možnosť spomenúť ostatných ľudí v príbehoch tým, že jednoducho napíše „@“ pred ich užívateľským menom. Osoby, ktoré sú označené, dostanú upozornenie, keď sa objavia v príbehoch svojich priateľov.


Zdroj: socialmediaexaminer.com



3. 360° ​​fotky a videá v Messengeri


Facebook predstavil možnosť posielať 360-stupňové fotografie a videá v HD kvalite v aplikácii Messenger. Podpora 360-stupňových fotografií v programe Messenger je dostupná globálne s najnovšími verziami aplikácie Messenger pre iOS a Android. Video v kvalite HD je v súčasnosti k dispozícii iba v Austrálii, Belgicku, Kanade, Dánsku, Fínsku, Francúzsku, Hongkongu, Japonsku, Holandsku, Nórsku, Rumunsku, Singapure, Južnej Kórei, Švédsku, Švajčiarsku.


Zdroj: socialmediaexaminer.com



4. Facebook ponúkne viac kontextu okolo článkov zdieľaných v novinkách


V októbri začal Facebook pridávať ďalšie informácie o vybraných článkoch a vydavateľoch, ktoré sa nachádzajú v news feede. V apríli spoločnosť spustila túto funkciu pre všetkých používateľov v USA a pridala dve novinky – rýchly prehľad o ostatných nedávnych článkoch publikovaných vydavateľom a tiež, ktorý z priateľov zdieľa určitý článok. Tieto novinky majú používateľom Facebooku poskytnúť viac kontextu, aby mu pomohli rozhodnúť sa, čo čítať, čomu dôverovať a zdieľať.


Zdroj: socialmediaexaminer.com



5. YouTube rozširuje možnosti inzerentov pomocou reklám TrueView


YouTube predstavil nový spôsob nákupu reklám TrueView, ktoré sú optimalizované pre dosah. Tento nový reklamný formát, nazvaný TrueView for Reach, dáva inzerentom možnosť vytvárať reklamy od 6 do 30 sekúnd, ktoré môžu byť užívateľom preskočené po 5 sekundách a budú spustené pred videami alebo počas nich. TrueView for Reach má zabezpečiť efektívnejší dosah, a tak pomôcť zvyšovať povedomie o značke v rámci cieľovej skupiny.

6. LinkedIn prináša novinky pre profily a správy


LinkedIn prináša nový vzhľad pre osobné profily. V záhlaví profilu nájdeme podrobnosti o spojení a najvýraznejšou zmenou bude posun v umiestnení profilovej fotky zo stredu na ľavú stranu profilu. Aktualizácia tiež zahŕňa novinku v správach, kde užívatelia môžu teraz rýchlo a ľahko vyhľadávať GIF v textovom poli a okamžite ich posielať v správe ďalšiemu užívateľovi.


Zdroj: socialmediaexaminer.com


Zdroj: socialmediaexaminer.com



7. Aprílové novinky na Instagrame


Novinka Zaostrenie pre fotografie a videá vo formáte Instagram Stories je funkcia portrétového režimu, ktorá rozmazáva pozadie a zachováva ostrý vzhľad tváre pre štylizovaný profesionálny vzhľad fotografie. Režim zaostrenia je dostupný v zariadeniach iPhone SE, 6S, 6S +, 7, 7+, 8, 8+ a X a na vybratých zariadeniach s Androidom s najnovšou verziou aplikácie pre iOS i Android.


Zdroj: techcrunch.com


V rámci Stories prichádza Instagram s ďalšou novinkou, vďaka ktorej je možné nahrať naraz viac fotiek alebo videí. Aplikácia tiež automaticky navrhne lokalizačné nálepky podľa miest, v ktorých bol obrázok alebo video nasnímaný. Táto možnosť je zatiaľ možná len pre užívateľov Androidu, pre iOS bude k dispozícií v najbližších týždňoch.


Zdroj: socialmediaexaminer.com


Instagram sa chystá spustiť funkciu Nametags, ktorá umožní vytvoriť špeciálny obrázok, ktorý ľudia dokážu skenovať pomocou kamery Instagram Stories. Táto ohlasovaná funkcia bude pravdepodobne dosť podobná schopnosti Snapchat QR Snapcode, s výnimkou, že bude zahŕňať možnosť nastavenia vlastného pozadia. Ľudia môžu zachytiť tvoj personalizovaný Nametag fotoaparátom Instagram Stories, aby ťa ľahko sledovali. Cez túto novú funkciu budú môcť ľudia jednoduchšie vizuálne propagovať svoj účet na Instagrame, napríklad posielať Nametag cez iné sociálne siete, tlačiť na plagáty alebo ho použiť na svoj merchandise.


Zdroj: techcrunch.com


Instagram v súčasnosti vytvára nový nástroj na prenos dát, ktorý používateľom umožní stiahnuť si kópiu toho, čo zdieľali na Instagrame, vrátane fotografií, videí a správ. Instagram zatiaľ nepotvrdil či používatelia budú môcť exportovať zoznamy svojich followerov a sledovaných profilov, príspevky, ktorým dali like, komentáre alebo príbehy. Zatiaľ nie je potvrdený dátum vydania tohto nového nástroja, ale očakáva sa jeho spustenie pred termínom uzávierky (25. mája) pre zákon o ochrane osobných údajov (GDPR), ktorý vyžaduje prenosnosť údajov.

8. Facebook požaduje väčšiu transparentnosť okolo reklám a stránok


Facebook oznámil dôležité zmeny, ktoré sú určené na zvýšenie transparentnosti, autenticity a zodpovednosti okolo reklám a stránok na Facebooku a Instagrame. Napríklad iba autorizovaní inzerenti, ktorí môžu potvrdiť svoju totožnosť a lokalitu, budú môcť uverejňovať politickú reklamu alebo reklamy, ktoré poukazujú na problémové spoločenské témy. To zabráni akémukoľvek budúcemu zneužitiu údajov používateľov a súkromia a zlepší sa služba pre všetkých používateľov.
Spoločnosť Facebook tiež oznámila, že administrátori, ktorí spravujú stránky s veľkým počtom sledovateľov, musia byť overení a tí, ktorí overovacím procesom neprejdú, budú mať uverejňovanie na týchto stránkach obmedzené.

Autor článku

Zuzana Martiniaková