#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Koniec Explore Feedu | #DigiNews február

V skratke:

  • Sila influencerov sa opäť raz ukázala, keď sa Kylie Jenner podarilo jedným tweetom o Snapchate, spôsobiť pokles hodnoty spoločnosti Snap o viac ako miliadu dolárov.

  • Prieskumník na Slovensku končí a dva feedy sa opäť spoja do jedného. Podľa prieskumov ho Slováci nechcú.

  • Nová sociálna sieť Vero má ambíciu prekonať Facebook a Instagram. Podarí sa jej to?

  • V Google Chrome už nebudete potrebovať ad-blocker, rušivé reklamy zablokuje sám.

  • Na odovzdávaniach cien Zlatá pecka bodovali slovenské agentúry.


1. Testovanie Prieskumníka skončilo


Po štyroch mesiacoch testovania vo vybraných krajinách (Slovensko, Srí Lanka, Kambodža, Guatemala, Srbsko a Bolívia) sa tak dva feedy opäť spojili do jedného. Podľa prieskumov si na Explore Feed Slováci nezvykli a chcú mať všetky novinky pokope v jednom News Feede. Ukázalo sa, že tento experiment používateľom v skutočnosti nepomohol byť v lepšom kontakte s priateľmi a rodinou. Facebook tiež priznal, že bolo pre ľudí ťažšie dostať sa k dôležitým informáciám. Prieskumník končí aj v ostatných krajinách, kde slúžil na objavovanie nových stránok, ktoré ľudia nesledujú. Podľa Facebooku nie je efektívnym spôsobom na objavovanie nového obsahu.

 

2. Tesla Roadster vo vesmíre


Elon Musk so svojim projektom SpaceX vyslal 6. februára do vesmíru raketu Falcon Heavy s automobilom Tesla Roadster na palube. Po úspešnom štarte, ktorý v priamom prenose sledovali ľudia na celom svete sa Falcon Heavy stala najväčšou a najsilnejšou vesmírnou raketou v prevádzke.



 



3. Česká súťaž Zlatá pecka 2018 pozná svojich víťazov


Slovenské agentúry si z tohtoročného odovzdávania cien kreativity v reklame Zlatá pecka odniesli celkovo desať ocenení. Najviac ocenení získala agentúra Triad Advertising, ktorá dostala tiež špeciálne ocenenie Akademická cena Vysokej školy kreatívnej komunikácie, ktoré bolo tento rok novou kategóriou. Ďalšie Zlaté pecky si odniesli agentúry Wiktor Leo Burnett, Core 4, Made by Vaculik, Respect APP, Zaraguza, Applepie a tiež This is Locco.


4. Nová sociálna sieť Vero


V posledných dňoch sa medzi najsťahovanejšie aplikácie sociálnych sietí dostala nová sociálna sieť Vero. Na svojej oficiálnej stránke uvádza, že chce priniesť autentickosť a pravdivosť do sociálnych médií a chce skutočne spájať ľudí. Aplikácia je podobná Instagramu a zameriava sa na fotky a videá používateľov. Odlišuje sa tým, že neobsahuje žiadny algoritmus a príspevky sa zobrazujú chronologicky. Ale vďaka jednej veci má skutočnú šancu zaujať masy – neobsahuje reklamy. Uvidíme či sa jej to skutočne podarí.

socialna-siet-vero


5. Blokovanie reklám priamo v prehliadači Google Chrome


Google o pár dní spustí blokovanie reklám v najnovšej verzii prehliadača Chrome. Túto novinku avízoval už dávnejšie a za ten čas sa toto rozhodnutie stretlo v digitálnom svete s rôznymi názormi. Cieľom Google je donútiť firmy aj publisherov, aby sa správali zodpovednejšie a vyhli sa používaniu najrušivejších typov reklamy. V praxi to znamená, že reklamný filter preskúma každú stránku, ktorú používateľ navštívi a ak vyhodnotí, že web nesplnil štandardy, reklamu na ňom zablokuje.

 





6. Na Slovensko prichádza Google Pay


Google spustil na Slovensku Google Pay, službu na jednoduchý a bezpečný spôsob platby mobilným telefónom v obchodoch. Službu môžu využívať ľudia s telefónmi a tabletmi s operačným systémom Android 4.4 alebo vyšším a podporujú technológiu NFC, a ktorí sú držitelia platobných kariet Mastercard a Visa vydaných bankami, ktoré Google Pay podporujú. Na Slovensku sú to Slovenská sporiteľna, mBank, Poštová banka a J&T Banka. Službu Google Pay môžu ľudia využívať na vyše 43- tisíc predajných miestach na Slovensku. Jednoducho tam, kde je možné platiť bezkontaktne.



7. Google proti kradnutiu obrázkov


Google urobil malú zmenu vyhľadávania obrázkov, ktorá však bude mať veľké dôsledky na autorské práva. Tlačidlo „zobraziť obrázok“ zmizlo, čo sťaží uloženie obrázkov chránených autorskými právami. Toto tlačidlo umožňovalo používateľom prístup k verzii obrázka s vysokým rozlíšení bez návštevy zdrojovej stránky, čo sa nepáčilo vlastníkom obrázkov. Zdroj obrázka budú môcť používatelia navštíviť pomocou zostávajúceho tlačidla „navštíviť“.


8. Príspevky na Instagram budeme môcť naplánovať


Instagram konečne prišiel s novinkou, na ktorú čakalo mnoho marketérov. Organický obsah bude možné naplánovať pomocou Instagram Graph API. Novinka je súčasťou rozhrania API Instagram Graph, ktoré umožňuje upravovať komentáre a sledovať organické výsledky. Princíp plánovania príspevkov je rovnaký ako na Facebooku a účelom tohto nástroja je zefektívniť komunikáciu firemných účtov.

instagram-graph-api


9. Nové reklamné formáty na Instagrame


Reklamy v Insta Stories nie sú žiadnou novinkou. Instagram však túto možnosť updatol o Stories Carousel, ktorí umožní inzerentom publikovať v jednom reklamnom príbehu až tri po seba idúce obsahy. Funkcia je v štádiu testovania a zatiaľ ju môžu využívať len celosvetoví inzerenti ako Gap, Coca-Cola, Netflix, Renault či Paramount.

instagram-stories-carousel
Ďalšou novinkou je Collections Ads, formát, ktorý kombinuje videá a katalógy produktov. Instagram chce týmto formátom podporiť predaj v e-commerce oblasti. Inzerenti budú môcť jednoduchšie prepájať a šíriť kampane z jednej platformy na ďalšie a smerovať tak inzerentov do všetkých platforiem Facebooku.


10. Februárové Facebook novinky v skratke


Facebook potvrdil, že v USA testuje downvote button, ktorý umožňuje skryť a nahlásiť nevhodné komentáre, ktoré sa nám nepáčia. Facebook zdôrazňuje, že v žiadnom prípade nejde o dislike button, ktorý mnoho používateľov už dlhšie očakáva.

facebook-downvote-button

Facebook prichádza s ďalšou zmenou v News Feede. Do popredia sa dostanú lokálne príspevky, ktoré majú používateľov informovať o témach, ktoré majú vplyv na ich komunitu.

Autor článku

Zuzana Martiniaková