#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Koniec hudobných autorských práv na FB? | #DigiNews december

Rok 2017 uzatvárame decembrovými digitálnymi chuťovkami v našom pravidelnom vydaní #DigiNews. Uplynulý rok priniesol množstvo zmien a noviniek vo svete sociálnych médií a my sa už nevieme dočkať, čo všetko nám ponúkne ten nový.
V skratke:
  • V januári roku 2017 uzrel svetlo sveta videoklip pre milovanú a rovnako nenávidenú pieseň Despacito. Od uverejnenia prešiel rok a video dosiahlo viac ako 4 a pol miliardy videní na Youtube.
  • Po obrovskom poklese sa hodnota bitcoinu vyšplhala na nový rekord a to až 17 900 dolárov. Digitálna mena pritom len pár dní pred pokorením rekordu dosahovala hodnotu 9 000 dolárov.
  • Americký regulačný úrad zrušil sieťovú neutralitu, ktorú v roku 2015 presadil bývalý prezident USA Barack Obama. Odborníci tvrdia, že poskytovatelia internetových služieb budú týmto krokom zvýhodňovať internetových gigantov, zatiaľ čo uškodia menším firmám, ktoré nebudú mať dostatok prostriedkov pre rovnako dobré podmienky presadiť sa.

1. Photo Review ťa upozorní na fotografie, na ktorých sa nachádzaš

Facebook spustil v decembri novú funkciu slúžiacu na rozpoznávanie tvárí na uploadnutých fotkách s názvom Photo Review. Táto novinka nás bude upozorňovať, že bola na Facebook pridaná fotografia, na ktorej sa pravdepodobne vyskytujeme. Inými slovami, Facebook sa usiluje o to, aby používatelia mali prehľad, kde všade sa fotografia s ich podobizňou nachádza a mali tak nad ňou kontrolu. Fake účty vydávajúce sa za niekoho iného dnes nie sú raritou a pomocou tejto novinky chce internetový gigant proti účtom tohto typu bojovať. Funkia Photo Review ponúka možnosť otagovať sa, požiadať uploadera o stiahnutie fotografie zo sociálnej siete, či reportovať zneužitie.

Zdroj: Techcrunch
 

2. Zdieľanie live videí na Instagrame pomocou Direct Message

S malou, no užitočnou novinkou prišiel Instagram, ktorý nám po novom dovoľuje zdieľať live videá priamo používateľom do správ a následne ich tak sledovať spoločne. Nedá sa hovoriť o zavedení prelomovej funkcie, no svoje miesto v uľahčení používania appky si určite našla. Podobne ako Google, ktorý spustil appku Uptime pre spoločné pozeranie videí s priateľmi, Instagram sa rovnako usiluje spopulárniť formu “co-watchingu” vo svoj prospech.

Zdroj: Techcrunch

3. Spolupráca Universal Music Group a Facebooku

Najväčšie americké hudobné vydavateľstvo sa spojilo s internetovým gigantom a podpísali tak viacročnú dohodu o spolupráci. Spojenie týchto dvoch inštitúcií znie viac než dobre a zahŕňa nielen Facebook, no rovnako aj Instagram a Oculus. Doposiaľ najväčším známym plusom, ktorý z tejto spolupráce plynie, je možnosť nahrávať hudbu do svojich videí, ktoré končia na sociálnych sieťach. Podpísaný konkrakt umožní používateľom týchto služieb nahrávať a zdieľať videá obsahujúce hudbu umelcov Universal Music Group bez toho, aby boli videá odstránené z dôvodu porušenia autorských práv, ako tomu bolo v minulosti. Hovorí sa tiež o nových produktoch a službách týkajúcich sa hudby, ktoré nájdu svoje využitie ako na Facebooku, tak aj Messengeri. Bližšie informácie o pripravovaných produktoch však zatiaľ spoločnosť drží v tajnosti.

Zdroj: Techcrunch

4. Pridávanie zvukov do videí pomocou Sound Collection

Rok 2017 patril najmä videu a preto niet divu, že sa veľká časť decembrových noviniek točí práve okolo tohto stále viac využívaného formátu.  Facebook si je vedomý, že s tvorbou videí úzko súvisí aj zvuková stránka a preto nám prináša nový tool s názvom Sound Collection. Tento nástroj dáva tvorcom možnosť pristupovať k bezplatnej sade vysokokvalitných zvukových stôp a efektov bez toho, aby sa museli obávať autorských práv. Tie môžu následne použiť vo videách ako na Facebooku, tak aj Instagrame. V budúcnosti má Sound Collection svoju zbierku zvukových stôp značne rozšíriť a umožniť tak každému nájst to, čo hľadá.

Zdroj: Techcrunch

5. Facebook a prevencia voči nechceným requestom a správam

Zatiaľ žiadna zo sociálnych sietí sa nedokázala so stopercentnou úspešnosťou vyhnúť obťazovaniu používateľov vo forme nechcených žiadostí, či správ. V mnohých prípadoch sa stáva, žepoužívateľ, ktorý niekoho na sociálnej sieti obťažoval, si jednoducho po zablokovaní vytvorí nový účet a začne odznova. Nový nástroj, ktorý chce s obdobnými problémami bojovať, má na základe IP adresy a ďalších informácií o používateľovi filtrovať nechcené žiadosti a správy. Facebook tvrdí, že spolupracuje s odborníkmi v rôznych oblastiach za účelom poskytnutia bezpečnosti a ochrany svojich používateľov.

Zdroj: Techcrunch

6. Snooze button odmlčí posty od ľudí alebo stránok na 30 dní

Väčšina z nás pozná “Snooze button” najmä vďaka budíku na smartfóne, no teraz sa jeho použitie posúva do samotného Facebooku. Nová funkcia slúži na “mesačnú odmlku” od contentu, ktorý používateľ nechce vidieť… bez toho, aby musel zrušiť sledovanie danej stránky, či vymazať priateľa. Funkcia slúži dočasne, po dobu 30 dní a po uplynutí tejto doby sa odmlčané posty začnú v News feede opäť zobrazovať.

Zdroj: Techcrunch

7. Snapchat prichádza s možnosťou tvoriť vlastnú rozšírenú realitu

Spoločnosť Snap Inc., stojaca za svojim úspešným produktom Snapchat, sa v decembri rozhodla spustiť Lens Studio, developerský nástroj pre tvorbu vlastnej rozšírenej reality na tejto platforme. Vývojárom sa tým otvárajú brány pre produkciu unikátnych lensov v AR, čiže ide o vytvorenie a následne umiestnenie imaginárnych 3D objektov vo fotkách a videách. Mnoho inštitúcií určite ocení použitie vlastne vyrobených lensov v rozšírenej realite, namiesto tých obohratých a často využívaných. Snapchat taktiež uvádza, že viac ako tretina z celkového počtu (178 miliónov) používateľov sa denne hraje s rozšírenou realitou v priemere 3 minúty. A my môžeme sledovať, ako sa tieto čísla budú zvyšovat po zavedení nového nástroja.

Zdroj: Techcrunch

8. Organic reach v reálnejších číslach

Viac ako pred rokom sa spoločnosť vyjadrila, že zmení spôsob rátania organického reachu postov stránok a zaráta iba tie impresie, ktoré sa v skutočnosti používateľovi zobrazia na obrazovke. Doposiaľ sa za organický reach počítali všetky príspevky, ktoré sa načítali do News feedu a to aj za predpokladu, že sa používateľ neprescrolloval až k danému príspevku. Táto zmena v počítaní dosahu môže prekvapiť majiteľov stránok, ktorí predpokladali, že Facebook už prijal akýsi štandard zobrazovania príspevkov a rátania impresií. S najväčšou pravdepodobnosťou preto môžeme očakávať pokles organického reachu v rôznych číslach v závislosti od sledovania stránok.

Zdroj: MarketingLand

 9.  Prepojenie Messenger games a live streamingu

V decembri bol rok od zavedenia hier do Messengeru a Facebook sa rozhodol osláviť ho pridaním dvoch funkcií, ktoré majú pôžitok z hrania ešte viac zatraktívniť. Prvou novinkou je možnosť live streamingu prostredníctvom služby Facebook Live. Tá umožňuje uviesť krátky popis k live videu a zdieľať tak radosť z hrania s vybraným publikom v reálnom čase. Mesačne využíva Video Chat na Messengeri  viac ako 245 miliónov ľudí a Facebook chce preto implementovať možnosť hrania hier aj počas videorozhovoru. Umožní tak sledovať reakcie ľudí v priamom prenose, bez potreby písania textu. Prvou hrou, ktorú si budeme môcť zahrať počas Video chatu bude Words od vývojárov z dielne Zynga.

Zdroj: Facebook

 

 10. Privátne komenty si prečíta iba osoba, ktorej to dovolíte

Spoločnosť Facebook experimentuje s nastaveniami súkromia, ktoré sa vzťahujú na jednotlivé komentáre. Nie všetko, čo napíšeme pod príspevok alebo fotku, musí byť smerované širokej verejnosti a preto nám Facebook dáva možnosť komentovať príspevky komentármi určenými konkrétnej osobe. Test tejto funkcie zatiaľ prebieha na malej skupine uživateľov, no veríme, že táto novinka by mohla byť prínosom a tak sa jej snáď všetci dočkáme už čoskoro.

Zdroj: TheNextWeb

  To by bolo za december všetko, ak chcete ostať v obraze, sledujte naše #DigiNews pravidelne. Ktorá z týchto noviniek bola pre vás top?

Autor článku

Roman Jakubík
Social media intern