#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Amazon s novou sociálnou sieťou:
#DigiNews júl 2017

Leto, slnko, voda, uhorky a Deespaciiitooo… Poďme sa spolu pozrieť, čo sa dialo v júli vo svete digitálu.
Začnime rýchlym zhrnutím kľúčových udalostí: 
  1. Alergia na vyššie spomenutú pesničku sa šíri rovnakou rýchlosťou ako nová kampaň 4ky. Pre nás zatiaľ topka leta! RRRRRRR ? Nápad prizvať na spoluprácu Dana Nekonečného sa vyplatil.
  2. Profil Polície Slovenskej republiky začína byť na Facebooku legendárny a má preto slušný zásah. Tento mesiac policajti sharovali kampaň Europolu proti sexuálnemu vydieraniu detí. Smutné, že sa vôbec musia robiť takéto kampane… ale späť k marketingu. Samotné video malo vyše 600 000 videní a takmer 3 000 reactions.
  3. Nefanúšikovia Game of Thrones momentálne nerozumejú 70% obsahu svojho feedu, pretože všetky obrázky a meme sú odrazu spoilery siedmej série a oni nemajú ani len šajnu, o čom.
  4. Rovnako netušil ani Sagan, ktorého pre sporný lakeť vyhodili z Tour de France. Ako to už býva, internety začali šalieť a volať po krvi. ? Ako ukážka solidarity vznikla aj mobilná hra Tourminator.
  5. Užívatelia sa rozdelili na dva tábory aj vďaka letnej súťaži rádia Antény Rock – Cecky Pecky. Rádio vyzýva ženy, aby posielali fotografie svojho dekoltu, čoho sa hneď chytila Rada pre reklamu a v marketingových skupinách sa začal rozoberať sexistický tón celej kampane.
  6. Deepmind, AI od Google naučila sama seba chodiť, čo znamená obrovský pokrok v oblasti umelej inteligencie. Malý krok pre Deepmind, veľký skok pre ľudstvo…
Poďme sa ale pozrieť aj na novinky a inovácie, ktoré nám priniesli internety v júli.

1. Objednajte sa k barberovi cez Google

Zatiaľ síce len v U.S., ale odteraz si ľudia budú môcť bookovať služby ako salóny alebo spa priamo cez Google. Stačí kliknúť na tlačidlo “book” pod názvom firmy alebo si prezrieť stránku Reserve with Google. Perfektný spôsob, ako zrýchliť a uľahčiť proces rezervácie. Úplne odstraňuje nutnosť návštevy webu a zvyšuje šancu na konverziu. Postupne sa má ponuka vraj rozširovať a my veríme, že nielen o firmy, ale aj krajiny. RwGBeautyGIF

Zdroj: Google

2. Reklamu môžete cieliť už aj v Messengeri

Reklamy prišli už aj do Messengeru. Teda, my sme to ešte nepostrehli, ale je to už iba otázka času, pretože reklamy v Messengeri sú od júla spustené globálne pre všetkých marketérov. Po kliknutí na reklamu vás presmeruje buď na web alebo do chatu so značkou. Reklamy sa budú prispôsobovať podľa množstva konverzácií, veľkosti displeja a počtu pixelov.

Zdroj: Facebook

3. Jednoduchšie získavanie dát cez Google Analytics

Google pridáva hlasovú navigáciu do Google Analytics. Stačí sa spýtať otázku a okamžite získate odpoveď. Túto možnosť Google pridal ako reakciu na fakt, že mnoho web analytikov strávilo polovicu času odpovedaním na úplne základné otázky. Funkcia bude dostupná v angličtine všetkým používateľom Google Analytics v najbližších týždňoch.

 

Zdroj: Google blog

4. Targeting aj na rodinného psa

V časoch plánovania dovoleniek prichádza Facebook s novým cielením špecifickým pre domácnosti. Najnovšie funkcie umožňujú zacieliť nielen jednu osobu, ale aj ďalších členov jej rodiny, resp. ostatných členov, ktorí žijú v tej istej domácnosti. V skratke ide o to, že ak sa chystáte niekam na pobyt, rozhodujete a hľadáte všetci. Mama, brat, sestra. Ak niekto z vás (otec) kúpi ubytko, napríklad cez Airbnb, tak sa už celej domácnosti prestanú zobrazovať reklamy. Zmyslom je zabrániť plytvaniu budgetu. To isté platí napríklad pri Netflixe – keď ho už raz niekto kúpi pre celú domácnosť, nebudú sa už celej danej rodine zobrazovať výzvy k jeho predplateniu.

Zdroj: Adweek

5. Originálne odpovede

Na kamošovu storku môžete odteraz odpovedať fotkou alebo videom. Doteraz boli možné iba textové odpovede, teraz už je dostupný aj Boomerang , funkcia Rewind a všetky filtre a stickers. Ako to bývalo na Snapchate, aj v Direct message na Instagrame vám príde upozornenie, keď si niekto znovu prehrá vašu fotku alebo si ju sreenshotne. Slovami Garyho Vaynerchuka:

„Instagram DM (Direct Message) is the single biggest networking or business development opportunity of this decade.“

Zdroj: Instagram

6. Malý koniec sveta pre marketérov

Facebook bojuje proti fake news a clickbait-om. Facku však nedáva len autorom falošných správ, ale všetkým adminom stránok, ktorí budú mať obmedzené možnosti pri pridávaní link postov. Podľa najnovších pravidiel nie je možné upraviť náhľad stránky, nadpis ani podnadpis. Pre tých, ktorý nemajú priamy prístup na klientovu web stránku a nevedia zmeniť texty a obrázky, začína ťažké obdobie.

Zdroj: TechCrunch

7. Na Facebooku sú nás 2 miliardy

Aktuálne čísla uplynulého štvrťroku sú neuveriteľné a stále stúpajú. Komunita ľudí na sociálnej sieti Facebook je vyššia ako 2 miliardy ľudí, z toho 1,3 miliardy sú každodenní aktívni používatelia. Facebook chce stále zbližovať ľudí, podporuje tvorbu skupín a neustále predstavuje novinky, čím si získava viac a viac fanúšikov po celom svete. Facebook. Connecting people.

Zdroj: Facebook

8. Nová sociálna sieť od Amazonu

Messenger zavádza nákup cez chat, Google bookovanie priamo vo vyhľadávaní a Amazon na to ide naopak – z obchodu vytvára sociálnu sieť. Amazon Spark, ako sa volá, bude dostupná pre všetkých používateľov Prime. Pridávať budete môcť fotografie či text a odoberať rôzne témy. Čo sa týka vizuálnej stránky, je veľmi podobná Instagramu. Zatiaľ je však dostupná iba v USA.

Zdroj: TechCrunch

 

9. LinkedIn multiphoto príspevky

LinkedIn oznámil v júli hneď niekoľko zaujímavých noviniek. Okrem vylepšenia štatistík plánuje zaviesť native videá a, čo mohli spozorovať používatelia iPhonov, odteraz je možné do jedného postu pridávať viac fotografii naraz. V poslednom období môžeme sledovať veľký progres tejto sociálnej siete a, keďže medzi “profi” sociálnymi sieťami v zásade nemá konkurenciu,pravdepodobne má pred sebou ešte veľkú budúcnosť… Keďže, bohužiaľ, nie je možné obsiahnuť všetky novinky, ktoré sa za jeden mesiac udejú, kľudne sa podeľte o vaše potrehy dole do komentov. 🙂 Už teraz sa však tešíme, čím prekvapia internetoví giganti v auguste. Zatiaľ nás sledujte, lajkujte a feedbackujte. See ya v auguste.

Autor článku

Michaela Chrkavá
Social media manager