#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

#DigiNews
(február 2017)

Najdiskutovanejšími témami bolo odovzdávanie Oscarov, ktoré sa nezaobišlo bez riadneho faux-pas, fialové holuby, ale aj opitá mama s dcérou, ktoré sa zrazili v Prešove. Poďme ale na newsky, ktoré zaviedli leadri internetového sveta. Ak nemáte čas či chuť čítať, pripravili sme pre vás aj video zhrnutie toho najzaujímavejšieho, čo sa dialo na internete vo februári.

1. Pridávajte na Instagram až 10 fotiek naraz

Na Instagram je odteraz možné pridávať tzv. carousel typy príspevkov. V tomto príspevku môže byť až 10 fotiek alebo videía výsledkom je potom séria fotiek (a videí), medzi ktorými sa môžete preklikávať jednoduchým swipe-ovaním doľava či doprava.

Zdroj: Instagram blog

2. WhatsApp vylepšuje statusy

Po tom, čo Facebook okopíroval zobral za svoju inšpiráciu klasické Snapchat príspevky pre tvorbu Instagram a Messanger stories, sa tomuto trendu nevyhne ani WhatsApp. Odteraz bude teda možné pridávať fotky a krátke videá, ktoré zmiznú do 24 hodín aj na WhatsApp. Ako hovorí Facebook, otvárajú sa tak nové reklamné možnosti v tejto aplikácii.

Zdroj: Techcrunch

3. Snapchat spúšťa naplno predaj Spectacles

Nepodarilo sa to spoločnosti Google ani žiadnemu z popredných výrobcov okuliarov. Spectacles, okuliare so zabudovanou kamerou priamo napojenou na Snapchat, majú niečo, čo ostatným doteraz chýbalo – sú módnou vychytávkou, po ktorej mladí Američania šalejú. Snapchat, alebo teda spoločnosť Snap, Inc. spúšťa v tejto chvíli online predaj okuliarov na americkom trhu. Mladí Amíci (a ostatní, ktorí si Spectacles objednajú) tak môžu chodiť a zaznamenávať doslova každú sekundu svojho života. Vlastne sa tak nič nezmení, akurát to bude oproti súčasnému stavu, kedy musia používať telefón, omnoho jednoduchšie.

Zdroj: The Verge

4. Reklamné brejky vo Facebook Live

V Amerike začal Facebook testovať relamné brejky uprostred živého vysielania. Môžete si tak spraviť pauzičku a navyše zarobiť nejaké peniažky za reklamný priestor, ktorý budete počas tejto pauzy poskytovať FB inzerentom. Predpokladom pre zárobok je však, samozrejme, dostatočný počet divákov.

Zdroj: Techcrunch

5. Novinky vo Facebook videu

Facebook neustále vylepšuje zážitok zo sledovania videa a tento mesiac pridáva hneď niekoľko veľkých noviniek. Po novom sa bude zvuk spúšťať už aj na autoplay. bude sa dať minimalizovať video na obraz v obraze – podobne ako to poznáte z Youtube, prípadne telky… A práve telky sa týka tretia novinka – Facebook totiž spúšťa svoju TV appku, ktorá bude v najbližšom čase dostupná na Apple TV, Amazon Fire TV a Samsung Smart TV.

Zdroj: FB Newsroom

6. Facebook rozširuje Lead ads aj na Instagram

Lead ads je reklamný formát, vďaka ktorému je možné zbierať e-mailové adresy priamo na Facebooku bez nutnosti presmerovania používateľov na externú landing page. Odteraz bude možné pridávať tento typ reklamy už aj na Instagrame. Oproti Facebooku tam síce bude pár odlišností, ale v zásade sa jedné len o minoritné rozdiely a základná funkcia ostane nezmenená.

Zdroj: Facebook business 

7. Youtube rozširuje mobilný live streaming

Youtube spúšťa možnosť mobilného live streamingu pre všetkých video tvorcov, ktorí majú viac ako 10 000 subscriberov. Sľubuje však, že odstráni aj túto bariéru a v najbližšom čase tak funkciu reozšíri absolútne pre každého, kto má záujem tvoriť videá na tejto sociálnej sieti.

Zdroj: Youtube blog

8. Facebook bojuje proti diskriminácii

Na základe udalostí, ktoré panujú vo svete, sa Facebook rozhodol zakročiť a sprísňuje podmienky reklamy z hľadiska diskrminiácie na základe rasy, pohlavia či viery. Takisto upozorňuje na vývoj nových toolov, ktoré budú vedieť lepšie rozlišovať diskrminačné príspevky, aby na ne mohli vo Facebooku včas zareagovať.

Zdroj: FB newsroom

9. Vyhľadávanie obrázkov nikdy nebolo jednoduchšie

Viete, ako je to s obrázkami… zelený slon, divne sa tváriaci človek uprostred davu… Nie vždy je jednoduché nájsť obrázok, ktorý máte v hlave. A to ani medzi Google obrázkami, ktoré aktuálne kraľujú vo vizuálnom vyhľadávaní. Ich vyhľadateľnosť je totiž závislá od toho, ako ich človek, ktorý ich nahadzuje na web, označí, otaguje. Facebook tvrdí, že sa táto éra pomaly blíži ku koncu. Umelá inteligencia, ktorú modrý gigant zaviedol, bude schopná otagovať si obrázky automaticky a sama rozlíšiť, čo sa nachádza na obrázku. Celá funkcionalita je ešte len v plienkach, ale z hľadiska vizuálneho vyhľadávania je to obrovský krok vpred.

Zdroj: Techcrunch

Autor článku

Veronika Mozolová
Junior copywriter