#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

#DigiNews apríl 2017

Apríl by sme voľne mohli nazvať aj mesiacom fuckupov. Pepsi a Nivea to so svojími kampaňami veľmi nevyhrali a po všeobecnom rozhorčení museli svoje reklamy stiahnuť. Negatívnu reklamu si urobila aj FMK, ktorá na svoju konferenciu pozvala Tibora Rostása a tým vyvolala búrlivé reakcie prevažne zo strany absolentov, ktorí dekanke adresovali aj otvorený list, či dokonca vrátili ocenenie Granátové jablko. Úplne najviac nás dostala samovražedná hra Modrá veľryba, ktorá sa šírila sociálnymi sieťami a nútila teenegerov spáchať samovraždu. Aby sme vylepšili karmu, Dove prišiel s nádhernou kampaňou, v ktorej nafotil ženy počas najrôznejších aktivít bez žiadnych štylizovaných póz a týmito fotografiami hackol najväčšiu databázu fotografií Shutterstock. Pre marketérov bola najväčšou udalosťou veľkolepá konferencia F8 venovaná Facebooku a jeho najnovším novinkám. Niektoré z nich už sú aj v obehu, tak si ich poďme predstaviť.  

1. Zdieľanie polohy v reálnom čase cez Messenger

Facebook prichádza s novou fičúrkou Live Location. Vďaka nej majú používatelia možnosť zdieľať svoju lokalitu so skupinou osôb alebo s konkrétnou osobou. Všetko to prebieha v Messengeri. Zdieľaná mapa je viditeľná 60 minút, počas ktorej môže osoba sledovať live váš pohyb. Aplikácia ponúka aj odhadovaný čas príchodu na miesto lokácie autom. Fičúrka je dostupná na iOS aj Androide.

Zdroj : FB Newsroom

2. Instagram Stories predbehli Snapchat

Aj keď Instagram okopíroval takmer všetky funkcie Snapchatu, očividne to urobil dobre. Stories v Instagrame využíva denne viac ako 200 miliónov používateľov, pričom Snapchat má momentálne okolo 158 miliónov denných používateľov. Instagram neustále prináša inovácie a aj vďaka tomu za posledné dva roky počet svojich používateľov zdvojnásobil. Pred pár dňami bola navyše aj oslava – Instagram dosiahol celkovo 700 miliónov používateľov.

Zdroj: TechCrunchInstagram Business Blog

3. Pin your sticker!

Jednou z vyššie spomínaných inovácií je  tool, ktorý sa volá Pinning. Ten povoľuje používateľom vložiť akúkoľvek fotografiu alebo text do nálepky v Stories. Dokonca aj videá alebo vlastnú selfie. Následne môžete tieto nálepky pripnúť na pohybujúci sa objekt vo svojich storkách. Instagram okrem toho predstavil geonálepky, ktoré predtým používal aj Snapchat. Tie sú však zatiaľ dostupné iba v mestách Chicago, Londýn, Madrid a Tokio.

Zdroj : Instagram blog

4. Snapchat prichádza s World Lenses

Snapchat bojuje zo všetkých síl a uvádza na trh fičúrku World Lenses. Sú to filtre, alebo šošovky, ktoré by sa mali pripevniť na zadný fotoaparát. Používatelia tak budú môcť umiestniť AR nálepky, ako je dúha, káva, hríb, či nanuk do akejkoľvek scény zachytenej ich mobilným telefónom.

Zdroj: TechCrunch

5. Nová Profesia od Google

Google spúšťa platformu Hire, ktorá bude slúžiť ako nástroj na vyhľadávanie a zadávanie pracovných ponúk. To vytvára do budúcna pravdepodobne konkurenciu pre LinkedIn a takisto aj našu Profesiu. 🙂 Zatiaľ je však prístupná iba domovská stránka, ďalej sa v tejto chvíli nedostanete.

Zdroj: Social media examiner

6. Na Youtube už nezarobíte

Teda aspoň pokiaľ nezískate 10 000 videní. Youtube zavádza opatrenie, pomocou ktorého chce bojovať proti nevhodnému obsahu na internete. Kanál, ktorý má príjem z reklamy, musí mať aspoň 10 000 views, aby zarábal. Túto novinku zaviedol Youtube na podnet spoločností AT&T a GSK, ktoré stiahli svoje reklamy, pretože sa zobrazovali vedľa extrémistického obsahu.  

Zdroj: The Verge

7. Virtuálna realita nie je iba na hranie

Mark Zuckerberg na konferencii F8 predstavil nový produkt Facebook Spaces. Ide o VR aplikáciu, kde sa môžete stretnúť so svojimi priateľmi v zábavnom a interaktívnom virtuálnom prostredí, akoby ste boli v jednej izbe. Môžete si vytvoriť personalizovaného avatara, zdieľať fotografie, videá a zážitky. A to všetko v 360-stupňovom priestore.

Zdroj : FB Newsroom

8. Vyhľadávanie na základe kľúčových slov

Snapchat oznámil, že jeho používatelia teraz môžu nájsť Stories, ktoré sú relevantné ich záujmom pomocou kľúčového slova. Vyhľadávať môžete z obrovského množstva Stories, ktoré sú zdieľané verejne používateľmi alebo značkami.

 Zdroj: Marketingland

9. Facebook podporuje prispievanie

Facebook vylepšuje možnosti charitatívnych nástrojov, aby pomohol neziskovým organizáciam získať väčšiu podporu a viac peňazí. Tieto nástroje dáva k dispozícií osobným účtom a Live vysielateľom. Peniaze môžete zbierať pre seba, priateľa, inú osobu alebo zviera v špecifických kategóriach – edukácia, zdravotné výdavky, zvieratá, osobná potreba, pohreb, strata a pomoc v kríze. Facebook tiež pridal Donate buttons aj do Live videí a tak môžete odteraz prispievať aj počas pozerania Live videa.

Zdroj : FB Newsroom

10. Google sa inšpiruje Pinterestom

Google bude vyhľadávať obrázky spojené s módou podobne ako Pinterest. Predstavil dve nové funkcie – Style Ideas a Similar Items. Priamo vo vyhľadávaní ponúka inšpiratívne obrázky a outfity ako príklad, ako by daný produkt vyzeral v kombinácii s celým outfitom. Taktiež ponúka carousel s produktami podobnými tomu, čo sme vyhľadávali.

Zdroj: TechCrunch

Toto bol výber tých najzaujímavejších noviniek za apríl. Ak máte čokoľvek na doplnenie, kľudne nám to hoďte do komentára. A keďže digitálny svet nikdy nespí, určite prinesie kopec zaujímavostí aj v máji. Vidíme sa ☺️

Autor článku

Michaela Chrkavá
Social media manager