#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Digital news
(september 2016)

Hype digital news september 2016 Prvý jesenný mesiac je za nami a priniesol niekoľko výrazných zmien vo svete digitálneho marketingu. Za najväčšiu novinku môžeme považovať Spectacles, o ktorých sa dočítate nižšie, no ani ostatné sociálne siete sa nenechali zahanbiť. Čo majú internety nové sa dozviete v septembrových Digital news. 🙂

Twitter už nepočíta obrázky do 140 znakov

Twitter prišiel s novinkou, ktorá určite poteší každého mikroblogera (alebo blogéra, ako je to vraj spisovne) – multimediálny obsah už neznižuje počet znakov tweetu. Znamená to, že k videu, GIF obrázkom, anketám a dokonca aj k citovaným tweetom môžete stále pridať popis v dĺžke 140 znakov. Táto novinka však nebude platiť pre reklamy. Jediným spôsobom ako obísť obmedzenie je pridať klasický tweet a ten následne podporiť reklamným budgetom.      

Facebook chce podporiť offline predaj

Novým cieľom dynamic ads for retail bude „store visits“, teda návšteva predajne. Vďaka tejto novinke sa používateľom zobrazujú na Facebooku najbližšie kamenné obchody a produkty, ktoré sú v nich k dispozícii. Tieto reklamy budú fungovať pomocou vylepšeného geo-targetingu. Novinku momentálne testujú vybraní partneri, no Facebook by ju mal v priebehu niekoľkých týždňov sprístupniť verejnosti.
Hype digital news september 2016 Facebook retail ads
 
Zdroj: Facebook Business

LinkedIn predstavuje desktopový redizajn a nové fičúrky

Aby bola desktopová verzia sociálnej siete konzistentná s mobilnou aplikáciou, LinkedIn sa ju rozhodol redizajnovať. Implementoval do svojej platformy tiež bota, ktorý bude odpovedať na správy, keď práve nie ste k dispozícii. Long-form články na LinkedIne sú vynikajúcim zdrojom know-how od influencerov v odvetví a vďaka novému algoritmu newsfeedu sa k nim dostanete jednoduchšie. A aby toho nebolo málo, vylepšenia sa dočkal aj vzdelávací systém. Kurzy z Lynda.com v kombinácii s dátami a prepracovanou štruktúrou ponesú názov LinkedIn Learning.
Zdroj: LinkedIn Blog

Nové cielenie Facebook Ads pomocou formátu Canvas

Tento rok predstavil Facebook nový formát Canvas, ktorý pôvodne slúžil ako mobilná náhrada landing page a neskôr sa rozšíril aj do desktopovej verzie. Teraz prišiel modrý gigant s ďalším vylepšením: custom audiences bude môžné zacieliť na používateľov, ktorí si pozreli Canvas. Hype digital news september 2016 Facebook Canvas targeting Hype digital news september 2016 Facebook Canvas Targeting
Zdroj: Adweek

Instagram vylepšuje CTA prvky

Nové buttony na Instagrame budú reagovať na používateľov, ktorí prejavili záujem o reklamu alebo príspevok. Záujem v tomo prípade znamenajú sekundy čítania príspevku alebo prekliknutie na profil advertisera. CTA prvok sa zvýrazní a bude nabádať používateľa na kliknutie. Zmeny sa dotkli aj video-príspevkov. Po zapnutí zvuku, resp. unmute, sa používateľ automaticky dostane na landing page, ktorá sa mu vyroluje v spodnej časti obrazovky. Vo vrchnej časti však bude aj naďalej bežať reklamné video. Hype digital news september 2016 Instagram new CTA
Zdroj: Instagram Blog

Pinterest pridáva k pinom Promote Button

Spoločnosti v Spojených štátoch môžu boostovať príspevky na Pintereste. Sociálna sieť sa zamerala na jednoduchosť a tvrdí, že na celý proces boostingu stačí používateľovi len 9 sekúnd. Hype digital news september 2016 Pinterest Promote button
Zdroj: Pinterest Business Blog

Sponzorovaný obsah na LinkedIn sa bude merať jednoduchšie

LinkedIn ohlásil novú funkciu Conversion tracking implementovanú priamo do Campaign Managera. Vďaka nej budete môcť sledovať metriky vašej textovej reklamy alebo sponzorovaných príspevkov. LinkedIn Campaign Manager vám prezradí, koľkokrát bol konkrétny obsah stiahnutý, čo viedlo k predaju, alebo dokonca mieru „seniority“ zasiahnutej cieľovej skupiny.
 
Zdroj: LinkedIn Blog

Koncepty a filtrovanie slov na Instagrame

Na Instagram prichádzajú drafty. Príspevky si odteraz môžete uložiť a publishnúť ich neskôr, podobne ako na Facebooku. Uložené príspevky nájdete v Library. Krátky návod, ako ukladať posty do draftov, nájdete tu.

Instagram tiež predstavil keyword moderation tool, teda nástroj na filtrovanie slov. Vďaka nemu si môžete vytvoriť zoznam tých slov, ktoré považujete pod svojimi príspevkami za nevhodné alebo urážlivé.
Zdroj: Instagram Blog

Snapchat sa mení na Snap, predstavuje Spectacles

Najkopírovanejšia sociálna sieť na svete sa mení na Snap a chce preraziť aj mimo digitálneho sveta s reálnym produktom – okuliarmi. Tie nazýva Spectacles a podľa prvých informácií by mali nahrávať 10 sekundové videá v širokouhlom formáte pripomínajúcom ľudské zorné pole. Ak sme sa niečo za posledné mesiace naučili o konkurencií Snapchatu, tak to, že žiadna ich vychytávka nezostane nepovšimnutá. Onedlho tu teda máme Facetacles alebo Instacles.
 
Zdroj: Business Insider

Autor článku

Roman Majerský
Digital copywriter & strategist