#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Digital news
(október 2016)

Hype digital news október

Väčšinou odporúčame k Digital news kávičku, ale aby sme boli verní téme, k týmto si otvor radšej pivko. Nebudeme sa v nich však venovať Oktoberfestu. A ak je ti náhodou zima, čekni Digital news vlog nižšie. Marek zhrnul všetky novinky vo videu z ďalekých Kanárskych ostrovov.


R.I.P. Vine


Ak mám povedať pravdu, Vine som skúsil párkrát a stačilo, preto jeho koniec nevnímam ako tragédiu. Zahraničná používateľská základňa by sa však s mojim názorom len ťažko stotožnila. Stačí si prečítať komentáre pod článkom, ktorý túto smutnú novinku oznámil. Mnoho amerických marketérov si vďaka nemu/na ňom vybudovali biznis a pomocou Vine sa vyšvihol napríklad aj Gary Vaynerchuk.
Po prečítaní komentárov však vyplávali na povrch niektoré zaujímavé hypotézy. Najzaujímavejšia je asi táto: prenesie sa funkcionalita Vine do Twitteru?

Live video vojenského konfliktu


Aj obsah na Facebooku môže polarizovať spoločnosť. Príkladom je Live Stream z boja o predmestie irackého Mosulu. Živé zábery prinieslo Associated Press. To, či je podobný streaming vporiadku, je vec názoru. Za zmienku však stojí fakt, že už pred viac ako 20 rokmi priniesla CNN živý vstup z operácie Púštna Búrka.


Vimeo má nové profily


Všetci ho poznáme, no využívajú ho prevažne tvorcovia videí. Vimeo. Doteraz za filmárov hovorila len zbierka filmov, ktoré zo svojho profilu nahrali (+ nejaký ten krátky popis). Po novom však svoju prezentáciu môžu okoreniť aj o zaujímavé selfpromo pomocou featured videos alebo video-coverom. Keby som mal nejaké filmy, už si updatujem profil, vyzerá to super.

Zdroj: Vimeo Blog

Kreatívny ekosystém v podaní Pinterestu


Pinterest to myslí so svojou sieťou reklám vážne, preto ju podporuje rôznymi spôsobmi, Tým najnovším je Pin Collective – skupina expertov na Pinterest obsah. Tí budú pomáhať značkám a marketérom tvoriť obsah, ktorý nielen zaujme, ale aj predáva.


Zdroj: Pinterest Blog


YouTube pridáva do reklamy Disclosure


Aby bol YouTube up-to-date s legislatívou a regulovaním reklamy v rôznych krajinách, pridáva možnosť Disclosure Text. Ten povie používateľom, ktorí napríklad sledujú svojho obľúbeného YouTubera, že za túto časť vlogu dostal fajn bubáky, lebo vlastne promuje nejakú značku alebo produkt. Vskutku transparentné, YouTube. A čo na to Bubblelogy so svojimi vlogermi?

Zdroj: YouTube Blog



Nové možnosti monetizácie Instant Articles


Aby boli pre médiá Instant Articles ešte lákavejšie, Facebook do nich pridáva ďalšie reklamné formáty a rozširuje tak možnosti momentizácie. Okrem iného sa medzi nimi nachádzajú formáty na priamy predaj, cielenie na audience network a iné, „custom, premium formats“.

Facebook instant articles monetization

Zdroj: Facebook Media Blog


LinkedIn upravuje Skills & Endorse systém


Aby boli endorsmenty ešte relevantnejšie, LinkedIn prekopal ich architektúru. Vďaka tejto zmene uvidí návštevník profilu napríklad tie endorsments, ktoré udelil spoločný kontakt alebo používateľ z „fachu“. LinkedIn tiež upozorní vaše connections so skillmi podobnými tým vašim, že vám môžu poskytnúť endorsement.

LinkedIn endorsments feature

Zdroj: LinkedIn Blog


Naplánovanie Facebook Live Videa je teraz realitou


Facebook prišiel s veľmi užitočnou novinkou pre všetkých, ktorí si fičia na Live Videu. Odteraz ho môžu overené stránky (Veryfied Pages) plánovať až týždeň dopredu. Najväčší význam má toto plánovanie pre budovanie followerov. Tým, že si video naplánujete, fanúšikovia dostanú upozornenie s možnosťou opt-in. Vďaka tejto push notifikácii tak nezmeškajú streaming a budú naň upozornení vopred.

Facebook Live Video Scheduling

Zdroj: Facebook Media Blog


Online kurzy pre žurnalistov na Facebook Blueprints


Modrá sociálna sieť je vynikajúcim médiom pre žurnalistiku. Aby boli novinári v komunikácii a editovaní obsahu v digitálnom prostredí ešte zbehlejší, Facebook pre nich pripravil vzdelávacie kurzy. V Blueprints teraz nájdu tréningový materiál zameraný na 3 základné piliere: hľadanie zaujímavého obsahu a tém, tvorenie príbehov a budovanie publika.

Facebook Blueprints for Journalists

Zdroj: Facebook Media Blog



Funkcia Auto Advance na Snapchate končí, vystrieda ju Story Playlist


Sledovanie Stories na Snapchate prešlo faceliftom. Doteraz Snapchat automaticky prehrával Stories rad za radom, čo však podľa zakladateľov nie je ideálne riešenie, lebo používateľovi môžu uniknúť tie príbehy, ktoré chcel vidieť. Preto funkcia Auto Advance končí. Namiesto nej si budú môcť “snapperi” zvoliť Story Playlist.

Zdroj: Adweek

Autor článku

Roman Majerský
Digital copywriter & strategist