#Marketing
Newsletter
  • Prihláste sa do newslettra
    {{scopeData.message_mini}}

Digital news
(august 2016)

hype-cover-16-08 Leto nám ubehlo rýchlejšie ako Usain Bolt, no my sa s vami veľmi radi vrátime o mesiac späť. Dôvodom sú nové Digital News, v ktorých sme pre vás zmapovali všetky zásadné novinky z oblasti social media za uplynulý mesiac. Veríme, že sa vám páči aj ich video verzia, ktorú sme po prvý krát uvideli minulý mesiac. Pre klasikov však máme aj písanú verziu.

K.O. pre Snapchat má meno Instagram Stories

Začiatok mesiaca august sa niesol v znamení obrovského prekvapenia, akým bolo zavedenie stories v Instagrame. Ich princíp je takmer totožný so Snapchat stories, vďaka ktorým sa Snapchat preslávil. Názory na krok Instagramu sú rôzne. Na jednej strane sú ľudia, ktorí túto krádež možnosť ospevujú no na druhej sú zarytí fanúšikovia Snapchatu a považujú nový nástroj Instagramu za čistú vykrádačku. Každopádne problematike Instagram stories sme sa venovali v samostatnom článku, v ktorom si o nich môžete prečítať trošku viac. instagram-stories Zdroj obrázku: Instagram

Sponzorované videá už aj na Pintereste

Aj Pinterest dospel k názoru, že video content je dôležitý a tak zavádza sponzorované videá ako možnosť pre firmy podeliť sa o nápady a zdieľať ich medzi ľudí, ktorí ich sledujú. Zatiaľ sú oficiálne dostupné len pre používateľov v Spojených štátoch a vo Veľkej Británii. Ako to však býva zvykom, je len otázkou času, kedy sa rozšíria globálne do celého sveta. Samotné video reklamy budú vyzerať podobne, ako sme zvyknutí pri iných sociálnych sieťach. Pri scrollovaní sa vám budú tieto videá prehrávať automaticky. Ak na ne kliknete, zapne sa zvuk a video pokračuje vo svojom prehrávaní, podobne ako je tomu aj napr. v news feedoch na Facebooku.

Objavte čaro Instagram business profilov už aj na Slovensku

Instagram už dávnejšie ohlásil nové business profily, ktoré umožnia zefektívniť používanie reklamy na Instagrame a celkovo zlepšiť váš Instagram marketing. O ich kroku sme informovali na našom blogu v júnových Digital news, kde sme sa venovali aj ich dostupnosti. Spoločnosť sľúbila, že ich nové profily budú k dispozícii pre väčšinu krajín do konca roka a tak sme len mohli tipovať, kedy sa medzi ne zaradí aj Slovensko. Ľady sa pohli trošku skôr, ako sme si mysleli a približne od polovice augusta ich môžeme využívať aj u nás. Big Up pre Instagram.

instagram-insights Zdroj obrázku: Techcrunch

Facebookovské 360tky vo forme videí majú k dispozícii nové nástroje

360 stupňové videá sa stretli s pozitívnymi reakciami zo strany verejnosti. Čo by to však bolo za videá, keby ich publikovanie samotný Facebook aj naďalej nezlepšoval? Tento mesiac pridal rovno dva nástroje – Guide a Heatmap. Poďme si ich predstaviť bližšie. Guide má za úlohu vytvorenie sprievodcu vašim videom. Keď si budú fanúšikovia pozerať na FB vaše 360° video, neunikne im ani najmenší detail, na ktorý chcete upriamiť pozornosť.

Zdroj obrázku: media.fb.com Úloha Heatmapu je pomerne logická a tou je pridaný vizuálny insight. Ten vyzerá ako teplotná mapa a zobrazuje, v ktorej časti vášho videa trávia fanúšikovia najviac času.

Zdroj obrázku: media.fb.com

V prípade, že by máte záujem o detailné informácie o týchto nových tooloch, prečítajte si celý článok priamo od Facebooku.

Instagram testuje ukladanie upravených fotiek pod názvom “Save Draft”

Prosby viacerých ľudí boli vyslyšané! Instagram testuje novú možnosť nazvanú “Save Draft”. Tá má za úlohu uložiť upravenú/nedokončenú fotku z aplikácie do vašej knižnice fotiek. Ak teda ešte nechcete upravenú fotku zdielať na Instagrame a kliknete po jej upravení na button späť, automaticky sa vás aplikácia spýta či chcete fotku uložiť alebo vaše úpravy zahodiť. Doteraz to možné nebolo a množstvo ľudí po celom svete jasá. Kedy sa tejto novej možnosti dočkáme aj v globálnej aktualizácii je zatiaľ otázne, no ako sa vraví na dobré sa oplatí čakať.

aug7 Zdroj obrázku: Twitter

MSQRD filtre priamo v aplikácii Facebook alias ďalšie K.O. pre Snapchat?

Po tom čo Facebook odkúpil aplikáciu MSQRD, ktorá pridávala k tvári selfie filtre rovnako ako Snapchat, prišiel čas na využitie aplikácie pre svoj vlastný profit. Facebook pridal olympijské filtre do svojej základnej aplikácie. Táto funkcia však fungovala len pre ľudí v Brazílii (iOS) a v Kanade (iOS, Android). V prvej menovanej krajine kvôli prebiehajúcej olympiáde a Kanada, podobne, získala toto privilégium ako krajina, v ktorej sa uskutočnia najbližšie olympijské hry. Používatelia si tak mohli na svoju tvár pridať vlajky spomínaných krajín alebo vytvoriť video/fotku ku ktorým bol pridaný špeciálny znak až príliš pripomínajúci Snapchat geofiltre. Ak používatelia prejavia o ne dostatočný záujem, je veľmi pravdepodobné, že tieto filtre budú sprístupnené globálne pre všetky krajiny a Snapchat tak utrpí ďalšiu bolestivú ranu.

Google prichádza s novou aplikáciou, ktorá je konkurenciou pre Face Time

Google začína boj proti ďalšiemu zo série giganotov, Apple. Jeho zbraňou je aplikácia Duo, ktorá má byť konkurenciou pre známy nástroj Face Time. Ak ste si však mysleli, že keď je Face Time k dispozícii len pre iOS zariadenia, tak Duo bude len pre tých s Androidom, ste na omyle. Duo bude bežať na oboch najznámejších platformách, Android aj iOS. Či zareaguje Apple na tento krok je otázne, sami sme však zvedaví ako prijme appku širšia verejnosť.

Sociálna sieť pre tínedžerov mladších ako 21 rokov? Vitajte v Lifestage

Pod záštitou Facebooku uziera svetlo sveta nová sociálna sieť, ktorá sa zameriava na mladých vo veku 21 a menej. Na svedomí ju má len 19 ročný chalan menom Michael Sayman. Ten sa snažil vytvoriť niečo pre skutočné mladú cieľovú skupinu, aby sa tak vzájomne lepšie spoznali študenti či už v rámci jednej alebo viacerých, podotýkam, stredných škôl. Ktokoľvek starší ako 21 rokov si síce môže aplikáciu stiahnuť a nainštalovať, no jediné k čomu bude mať prístup je jeho vlastný profil. Akú podstatu má však Lifestage? Niektorí ju nazývajú Facebook Snapchatom, keďže všetko čo vložíte je zaznamenané ako jedno veľké video. V rámci vášho profilu máte k dispozícii viaceré otázky o vás a vašou úlohou je odpovede nahrať ako video a následne zverejniť. Otázne však je, či takýto druh aplikácie vyvolá záujem. V domácich Spojených štátoch sa však zatiaľ stretáva prevaž s negatívnymi reakciami. Prvé ohlasy sú na zbytočné oddeľovanie generácii a prílišné škatuľkovanie podľa veku. Na druhej strane nie príliš pozitívne reakcie smerujú na fakt, že všetky vaše video informácie sú verejné a nie je možné ich uzamknúť pred nikým.

Zdroj obrázku: Techcrunch

Google Expanded Text Ads sú realitou!

Dlhšiu dobu testované Expanded Text Ads od Googlu sú už pár dní realitou. Akými zmenami si však textové reklamy prešli? Najmä tými priestorovými, keďže Google vytvoril pre vaše reklamy väčší znakový priestor. Headline sa môže po novom skladať z 2 krát 30. Popis pod URL adresou sa z dvoch 35 znakových riadkov zlúčil do jedného. Namiesto spoločného rozsahu 70 znakov (2×35) sa však odteraz môžu copywriteri vyblázniť na priestore až 80tich znakov. Veľmi dobrý krok od Googlu, keďže vaša reklama môže dostať o kúsok kreatívnejší nádych. Samozrejme štandardné reklamy od Google s už zaužívaným znakovým obmedzením nekončia a stále zostávajú k dispozícii aj napriek novovytvoreným rozšíreným reklamám.

Zdroj obrázku: developers.google.com

Dočkáme sa ďalšej aplikácie na princípe Snapchatu?

Zaujímavá informácia sa povráva v kuloároch spoločnosti Apple. Tá vraj chystá novú aplikáciu podobnú Snapchatu. Tá bude mať za úlohu nahrávanie a editáciu videí. O miznúcom obsahu ako je to v prípade Snapchatu však žiadne informácie zatiaľ nie sú. Hlavným prínosom, okrem filtrov a rôznych vychytávok, má byť možnosť nahrávania videa až do jednej minúty. Ako však bude vyzerať a či sa jej skutočne dočkáme prezradí až čas.

snapchat-1360003_1280 Zdroj obrázku: Pixabay.com

Autor článku

Veronika Mozolová
Junior copywriter